۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹

نسخه های انتخاباتی برای رونق گردشگری وکشاورزی در مازندران

نسخه های انتخاباتی برای رونق گردشگری وکشاورزی در مازندران

تبلیغات انتخابات فرصتی شده تا برخی داوطلبان و کارشناسان برای حل چالش های فراروی مازندران در حوزه های گردشگری یا کشاورزی نسخه های شفابخشی ارائه دهند.

به گزارش کاسپین24 | مازندران روزهای داغ و گرمی را از نظر سیاسی و اجتماعی پشت سر می‌گذارد، این درحالی است که طی روزهای گذشته ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و ییلاقی به یک متر هم رسید و از نظر جوی دمای زیر صفر درجه نیز در استان ثبت شده است.

داوطلبان انتخابات با بهره گیری از شیوه‌های مختلف مجازی و بسته‌های ترکیبی متنوع تلاش کردند تا خود و برنامه‌هایشان را به مخاطبان معرفی کنند. اگرچه بازار «بگم بگم»، تخریب، نقد و برخی مظاهر بداخلاقی نیز در تبلیغات دیده می‌شد اما در مجموع، حال و هوای انتخاباتی مازندران در آستانه بزرگترین رویداد ملی سال جاری گرم و پرشور بوده است.

دعوت از سلبریتی های هنری و چهره‌های برجسته سیاسی، دینی و اجتماعی از دیگر شیوه‌هایی بود که داوطلبان برای تبلیغ استفاده کردند و برخی چهره‌های شناخته شده و معروف نیز برای داوطلبان خاصی در حوزه‌های انتخابیه مازندران پیام‌های تصویری و یا نوشتاری صادر کردند.

احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی نیز با انتشار لیست‌هایی، حمایت خود را از داوطلبان مدنظر اعلام کردند و برخی از نامزدها به دلیل قرار نگرفتن در لیست‌های حمایتی، راه خود را از گروه‌ها جدا کردند و به صورت مستقل و یا طیف مخالف به فعالیت خود ادامه دادند.

نگاهی به برنامه‌ها و شعارهای برخی داوطلبان انتخابات در مازندران نشان می‌دهد که این افراد برای حل مشکلات فراروی استان در حوزه‌های گوناگون پیشنهادات و طرح‌هایی درنظر دارند و لازم است نمایندگان و منتخبان مجلس دوازدهم به آن توجه کنند.

معضل گردشگری انبوه، ساخت وسازهای بی رویه، تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های نامناسب حمل ونقل و راه‌های مواصلاتی از جمله چالش‌های مازندران به شمار می‌رود که برنامه ریزی برای حل آن مطالبه عمومی محسوب می‌شود.

معضل گردشگری انبوه، ساخت وسازهای بی رویه، تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های نامناسب حمل ونقل و راه‌های مواصلاتی از جمله چالش‌های مازندران به شمار می‌رود

حمیدرضا خداپرست از جمله داوطلبان حوزه انتخابیه نور و محمودآباد بوده که به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر پیوسته است، وی به برنامه‌هایش برای توسعه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه پایدار گردشگری در استان مازندران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد و بهبود امکانات رفاهی، اقامتی، حمل و نقل، تفریحی باید در دستور کار قرار گیرد زیرا به جذب و ماندگاری گردشگران کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه محصولات گردشگری، ارائه فعالیت‌های گردشگری متنوع مانند ورزش‌های آبی، تفریحی، فرهنگی و طبیعت گردی می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند، افزود: ارتقای خدمات گردشگری، بهبود خدمات اقامت، برپایی تورهای گردشگری، توسعه رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری کمک کند.

این داوطلب انتخابات در مازندران تبلیغات و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور، بازاریابی دقیق و جذاب برای جذب گردشگران جدید و حفظ گردشگران را لازم دانست و گفت: همکاری با بخش خصوصی، برقراری همکاری با شرکت‌ها و صنایع محلی برای توسعه پروژه‌های گردشگری، افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی در منطقه از دیگر راه‌های رونق گردشگری در مازندران است.

نامناسب بودن زیرساخت‌های جاده‌ای نیز از دیگر مشکلاتی است که مازندران با آن دست و پنجه نرم می‌کند و این در حالی است که سالانه ۱۱ درصد ترددهای جاده‌ای در مازندران صورت می‌گیرد در حالی که این استان از داشتن راه‌های مناسب محروم است.

راه‌های ارتباطی استاندارد و مناسب در تحول اقتصادی مؤثر است

سیدمحمد حسین حسینی دیگر داوطلب انتخابات در مازندران با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در استان گفت: راه‌های مواصلاتی استاندارد، مناسب و با کیفیت در تحول اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید هر منطقه مؤثر است.

وی اظهار کرد: در کنار توسعه بزرگراه‌ها، بهبود راه‌های ارتباطی موجود نیز به توسعه حضور گردشگران و جذب سرمایه گذاران در ایجاد تحول اساسی در استان کمک خواهد کرد.

کشاورزی و تغییر گسترده اراضی و مزارع از دیگر چالش‌های فراروی استان مازندران به شمار می‌رود و به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران و داوطلبان تدوین قوانین جامع و بازدارنده از سوی مجلس می‌تواند به حفظ و احیای مزارع در شمال کشور کمک کند.

طرح آمایش سرزمین نداریم

مرتضی کهن سال از دیگر داوطلبان انتخابات در مازندران به شمار می‌رود و معتقد است: در زمان حاضر تهیه طرح آمایش سرزمین به معنای واقعی نه تنها برای حوزه گردشگری بلکه برای دیگر بخش‌های استان نظیر کشاورزی و صنعتی مازندران ضروری بوده و متأسفانه هنوز فراهم نشده است.

وی با عنوان اینکه استان مازندران با برخورداری از همه مواهب طبیعی و خدادادی و واقع بودن در موقعیت جغرافیایی مطلوب سرزمین ایران دارای گنجینه عظیمی از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری است، افزود: طبق اسناد موجود از سال ۱۳۵۳ که دفتر آمایش سرزمین توسط سازمان برنامه و بودجه تأسیس شد تاکنون اقدام اساسی برای انجام این نیاز ضروری کشور به ویژه در استان مازندران صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: شواهد امر نشان می‌دهد که در طول ۳۳۸ کیلومتر سواحل استان مازندران یک هتل پنج ستاره استاندارد و به روز نداریم که این نیاز مهم یکی از خواسته‌های گردشگران خارجی است و این فقدان برنامه‌ها و نبود امکانات موردنیاز گردشگری در دیگر بخش‌های استان نظیر جنگل و روستاهای تاریخی و طبیعی کم نظیر و سواحل این منطقه نیز مشهود است.

تدوین قوانین جامع برای پیشگیری از سوداگری در حوزه زمین و جلوگیری از تخریب اراضی از دیگر پیشنهاداتی که برخی از داوطلبان برای حل مشکلات تغییر کاربری اراضی در استان بر آن تاکید کردند.

۳۷۰ داوطلب در ۹ حوزه انتخابیه در مازندران رقابت می‌کنند و ۱۲ نفر روانه مجلس می‌شوند و لازم است منتخبان مجلس از برنامه‌ها و طرح‌های سایر داوطلبان برای رفع مشکلات فراروی استان بهره گیرند.


منبع : مهر