۱۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مازندران:

نواخته شدن زنگ حماسه ششم بهمن آمل در مدارس

نواخته شدن زنگ حماسه ششم بهمن آمل در مدارس

زنگ حماسه مردمي ششم بهمن آمل، در مدارس مازندران نواخته شد.

به گزارش کاسپین۲۴|همزمان با سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل و به ياد شهداي این حماسه تاريخي، زنگ حماسه و مقاومت، امروز در مدارس مازندران به صدا در آمد.

عباس مرزبند رییس اداره آموزش و پرورش آمل در آیین نمادین زنگ حماسه و مقاومت در مدرسه دخترانه شکوه دانش آمل، با تجليل از مقام شامخ شهدای این حماسه مردمي گفت: اين حماسه كه با جانفشاني هاي مردم در حفظ انقلاب اسلامی شكل گرفت همانند ديگر حماسه آفريني هاي مردم هوشيار، آگاه و همیشه در صحنه ايران، سرمایه ای بزرگ برای ماست و هميشهء تاريخ، ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه آمل هم دراین آیین گفت: خاطره ششم بهمن سال 60 آمل را در حالي امروز گرامي مي داريم كه گام هاي بلندمان در عرصه توسعه، مديون انسان هاي وارسته اي است كه خاطره حضور شكوهمندشان، همچون چراغي برای آينده اي روشن است.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: در عظمت این حماسه بزرگ و تاريخي، همین بس که حضرت امام خمينی (ره) بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران در وصيت نامه سياسي- الهیِ خود، از اين حماسه ياد كردند .

در سحرگاه ششم بهمن سال 1360، گروهي از منافقان از جنگل هاي آمل به اين شهر حمله كردند كه مردم اين شهرستان، با ايستادگي در مقابل آنان، در چند ساعت اين توطئه را ناكام گذاشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز