۲۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

هشدار آبگرفتگی و کاهش دما در مازندران

هشدار آبگرفتگی و کاهش دما در مازندران

هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه بارشی و احتمال جاری شدن روان آب‌ها، آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما در استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از صبح امروز شنبه تا صبح فردا یکشنبه اعلام کرد و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و در مناطق کوهستانی با بیش از یکهزار و ۳۰۰ متر ارتفاع نیز مه آلود و با بارش برف همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به سازه های کم مقاوم در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، در ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران ابری همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید، بارندگی و در مناطق کوهستانی با بیش از یکهزار و ۳۰۰ متر ارتفاع با بارش برف و احتمال وقوع رعد و برق و از بامداد یک‌شنبه از سمت غرب استان بتدریج با کاهش ابر پیش بینی کرد.

آسمان مازندران از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر، وزش باد و در مناطق غربی استان با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای و ارتفاعات نیمه شرقی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی نیز ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده است.


منبع : ایرنا