۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵

هوا بر وفق مراد صیادان

هوا بر وفق مراد صیادان

هواشناسی مازندران، وضعیت جوی خزر برای انجام فعالیت‌های دریایی از جمله ماهی‌گیری را در ۲۴ ساعت آینده مناسب پیش بینی کرده است.

به گزارش کاسپین24 | براساس پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح امروز یکشنبه تا ساعت ۲۰ امشب با موج کوتاه و باد متوسط همراه خواهد بود و دید افقی نیز در طی این مدت مطلوب، گاهی متوسط، وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری، سمت و سرعت وزش باد نیز شرقی و بین ۲ تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی شده است.

طبق این پیش بینی ارتفاع موج قابل ملاحظه نیز در مناطق نزدیک ساحل به ۰.۱ تا ۳.۰ متر و در مناطق فراساحل نیز به ۲.۰ تا ۰.۴ متر می رسد و دمای آب نیز ۱۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ امشب تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه نیز به لحاظ دید افقی خوب گاهی متوسط همراه با موج متوسط و باد به نسبت شدید و سمت باد شمالغربی و سرعت وزش باد نیز ۲ تا هشت متر بر ثانیه پیش بینی شده است. ارتفاع موج قابل ملاحظه نیز در طی این مدت در مناطق نزدیک و فراساحل ۰.۱ تا ۰.۴ متر و دمای آب نیز بین ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی گراد خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد، روز دوشنبه نیمه ابری با کاهش نسبی دما و افزایش ابر، وزش باد در مناطق ساحلی تادامنه ها با بارش خفیف و پراکنده باران و در روز سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.


منبع : ایرنا