۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۳۰

ورود ۷۰۰ قوی مهاجر به تالاب سرخرود

ورود ۷۰۰ قوی مهاجر به تالاب سرخرود

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: باتوجه به برودت هوا در هفته گذشته تاکنون ۷۰۰ بال قو مهاجر در تالاب سرخرود زمستانی می‌کنند.

به گزارش کاسپین24 | عطاالله کاویانی صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مهاجرت پرندگان به استان گفت: با توجه به برودت هوا در هفته گذشته، مهاجرت پرندگان مهاجر به خصوص قوهای مهاجر به تالاب سرخرود افزایش یافته و تاکنون ۷۰۰ بال قوی مهاجر در تالاب سرخرود زمستان گذرانی می‌کنند.

کاویان افزود: ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قوها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قوهای فریادکش که در تالاب سرخرود محمودآباد و ازباران فریدونکنار فرود می‌آیند.

وی ادامه داد: جمعیت اصلی قوها از اواسط آذر ماه وارد تالاب‌های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می‌کنند.

کاویان همچنین از استقرار کانکس در محل تالاب سرخرود برای حفاظت از قوهای مهاجر خبر داد و افزود: این کانکس از اول آذرماه سال جاری در تالاب سرخرود مستقر شد تا حفاظت از پرندگان مهاجر به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گیرد.

سالانه بیش از ۱۳۰ گونه پرنده مهاجر با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون بال به این منطقه از شمال کشور کوچ موقّت کرده که یک سوم آن‌ها توسط شکارچیان غیرمجاز شکار می‌شوند.


منبع : مهر