۱۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
رمزگشایی از ۶۴ ویلای غیرمجاز در نوشهر

پای آقازاده ها در میان است

پای آقازاده ها در میان است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر از چگونگی ساخت و ساز ۶۴ ویلای غیرمجاز در اراضی ۱۰ هکتاری جلگه ای - جنگلی یک روستای نوشهر رمزگشایی کرد.

به گزارش کاسپین24 | مهرداد خزایی پول بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره ماجرای ساخت ۶۴ دستگاه ویلای غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان اظهار کرد: این ساخت و ساز با جعل اسناد و بدون مجوز صورت گرفته است.

وی با اظهار اینکه مجموعه اقداماتی که سبب تغییر کاربری این اراضی شده بود، نقض صریح قانون بود، افزود: با ورود دستگاه قضائی ساخت و ساز در اراضی جلگه‌ای و جنگلی مورد توجه قرار گرفت و استان شعبه خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های اراضی موسوم به ۱۰ هکتاری ها در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه ورود برخی آقازاده‌ها و صرف هزینه‌هایی بابت جعل اسناد و رشوه به ساخت و سازها مشکل ساز شده است، افزود: ورود دستگاه قضائی سبب شد تا پرونده ۱۰ هکتاری ها به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

خزایی با اشاره به آتش سوزی عرصه‌های جنگلی اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عمده افرادی که در این حوزه مشغول و فعال می‌شود از اتباع بیگانه هستند و حتی برخی از افرادی که به عنوان چوپان کار می‌کنند، آشنایی با حوزه جنگل و اطفای حریق ندارند.

ردپای اتباع بیگانه در قاچاق چوب و آتش سوزی

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اظهار اینکه رصدها نشان می‌دهد که بسیاری از آتش سوزی و یا قاچاق چوب توسط اتباع غیرمجاز صورت می‌گیرد، گفت: برخی از افرادی که به عنوان موتورچی و یا چارپادار فعالیت می‌کنند، از اتباع بیگانه هستند و به صورت باندی کار می‌کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه در برخورد با قاچاقچیان به دلیل تغییر قوانین نتوانستیم در شمال و غرب کشور برخورد مناسبی داشته باشیم اما با تلاش‌های صورت گرفته برخی از قاچاقچیان شناسایی و دستگیر شدند.

خزایی به واگذاری مدیریت پارک ملی ورکاویچ به شهرداری چالوس گفت: دو هزار هکتار این پارک درگیر دفن زباله در پلم کتی است و شهرداری برای مدیریت آن هزینه می‌کند، این طرح قابلیت احاله به اشخاص حقیقی را نداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اظهار اینکه در طرح مدیریت و واگذاری پارک ملی، امکاناتی در نظر گرفته شده است، افزود: ۵۰ هکتار از پارک ملی در حریم شهر چالوس قرار دارد و برای آن پیست دوچرخه سواری، پیاده روی، اسبدوانی، کارتینگ و غیره در نظر گرفته است.


منبع : مهر