۱۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۸

چرا کنار قهوه، یک لیوان آب سرو می‌شود؟

چرا کنار قهوه، یک لیوان آب سرو می‌شود؟

حتما شما هم بارها دیده‌اید که هنگام سرو قهوه یک لیوان آب نیز سرو می‌شود. این مسئله به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و تئوری‌های مختلفی در مورد آن مطرح است. البته تاثیرات جالبی برای سلامت بدن نیز وجود دارد که شناخت آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش کاسپین24 | در گذشته، کافه‌ های محلی مکانی برای ملاقات‌های صمیمی و برقراری روابط اجتماعی بودند. به‌عنوان مثال، در اروپا مرسوم بود که لیوان‌های آب به‌عنوان یک نوشیدنی رایگان سرو می‌شد تا مشتریان را به حضور طولانی‌‌تر و گپ‌زدن تشویق کنند.

یکی دیگر از تئوری‌ها این است که اعراب برای کاهش طعم تلخ قهوه و احساس خنکی در دهان یک لیوان آب نیز در کنار قهوه سرو می‌کردند. همچنین، بعضی بر این باورند که نوشیدن آب همراه قهوه به بهبود تجربه غذا خوردن کمک می‌کند و کافه‌‌ها با این روش تجربه بهتری از سرو غذا را برای مشتریان شان ایجاد می‌‌کنند.

البته نوشیدن آب همراه قهوه مزایای متعددی برای سلامت بدن دارد. قهوه نوشیدنی دیورتیک است که دفع مایعات بدن را تسهیل می‌کند از همین‌رو، نوشیدن آب همراه قهوه در پیشگیری از این مشکل کمک کننده است و تامین آب بدن در بهبود قابلیت شناختی مغز تاثیر دارد و مانع از احساس خستگی می شود.

قهوه احساس تشنگی نیز ایجاد می‌کند و زمانی که آب همراه آن سرو شود، در کنار لذت از طعم قهوه می‌توان نیاز بدن به آب را تامین کرد. به‌علاوه، کافئین فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و نوشیدن آب پس از صرف قهوه می‌تواند با تامین آب بدن به تنظیم فشار خون و ریتم طبیعی قلب کمک کند.