۱۹:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۵

گذرنامه‌ های فاقد اعتبار برای سفر اربعین 6 ماه تمدید می‌شوند

گذرنامه‌ های فاقد اعتبار برای سفر اربعین 6 ماه تمدید می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت : گذرنامه‌ های فاقد اعتبار به شرط یک بار سفر اربعین به کشور عراق، 6 ماه تمدید خواهند شد.

به گزارش کاسپین24 | سید جعفر ساداتی در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که گذرنامه آنها از ششم شهریور ماه سال ۹۱ به بعد صادر و مدت اعتبار آنها تمام شده است، می توانند گذرنامه خود را فقط به مدت ۶ ماه تمدید کنند.

وی در تشریح فرآیند صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین حسینی گفت: برای اینکه فاصله صدور گذرنامه را کمتر و همچنین هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافق با کشور عراق، برگ گذر ویژه اربعین حسینی صادر خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: این برگ گذر موقت فقط برای یک بار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه دهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» کنند که تنها هزینه آن، هزینه پست است.

ساداتی به چگونگی حضور افراد زیر ۱۸ سال و سربازان در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: افراد زیر ۱۸ سال (آقا و خانم) می بایست با رضایت محضری پدر و خانم های متاهل با اجازه همسر نسبت به درخواست گذرنامه جهت سفر اربعین اقدام کنند و سربازان نیز می‌توانند با موافقت معاونت وظیفه عمومی محل خدمت خود اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تاکید کرد: تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آن‌هایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، از امروز (شنبه ۵ شهریور) فقط در شعبه‌ها و اداره گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.

ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرستان های استان ساکن هستند نیازی به مراجعه به مرکز استان را نداشته و با مراجعه به اداره گذرنامه شهرستان های یاد شده می توانند گذرنامه خود را تمدید کنند: شهروندان ساری، جویبار، نکا و میاندرود به اداره گذرنامه مرکز استان واقع در شهرستان ساری مراجعه کنند، شهروندان تنکابن، رامسر و عباس آباد به اداره گذرنامه شهرستان تنکابن، شهروندان نوشهر، نور، چالوس و کلاردشت به اداره گذرنامه شهرستان نوشهر، شهروندان آمل و محمودآبادی به اداره گذرنامه شهرستان آمل مراجعه کنند.

و شهروندان بابلسر و فریدونکنار به اداره گذرنامه شهرستان بابلسر، شهروندان قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی و سوادکوه به اداره گذرنامه شهرستان قائمشهر، شهروندان بهشهر و گلوگاه به اداره گذرنامه شهرستان بهشهر و شهروندان بابلی هم به اداره گذرنامه شهر خودشان جهت تمدید گذرنامه مراجعه کنند.


منبع : ایسنا