۲۱:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۹
مدیرعامل گاز مازندران:

اتصال شبکه گازرسانی مازندران به تهران

اتصال شبکه گازرسانی مازندران به تهران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: شبکه گازرسانی مازندران از هراز و سوادکوه به تهران متصل خواهد شد که موجب کاهش افت فشار گاز استان می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | قاسم مایلی رستمی امروز -یکشنبه- در نشست با اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی مازندران در ساری اظهار کرد: شبکه گازرسانی مازندران از هراز و سوادکوه به تهران متصل خواهد شد که این امر موجب کاهش افت فشار گاز استان می‌شود.

وی با بیان این‌ که گازرسانی به مناطق بالادست استان از مطالبات شهروندان و شورای اسلامی استان است، افزود: امسال برای گازرسانی به مناطق بالادست مازندران حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که سبب افزایش سرعت اجرای طرح‌های شرکت گاز در این مناطق شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: گازرسانی به دوهزار و سه‌هزار تنکابن با اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و برای بخش دالخانی رامسر نیز پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت تا اهالی این بخش نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

مایلی رستمی به عملیات اجرایی خط انتقال ۸۸ کیلومتری گازرسانی به ۱۱ روستای کم‌برخوردار اشکورات رامسر با هزینه هر کیلومتر ۱۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: طرح گازرسانی مناطق بالادست نوشهر، چالوس، کلاردشت و همچنین ارتفاعات بلده با ۱۴ هزار میلیارد ریال و توسط ۱۰ پیمانکار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اتصال گاز جاده هراز به تهران برای کاهش افت فشار از برنامه‌های جدی شرکت گاز مازندران است، تصریح کرد: برای گازرسانی به مناطق بالادست آمل حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

این مسئول از گازرسانی به روستاهای شیخ‌موسی و فیلبند در ارتفاعات بابل و بخش هزارجریب در شرق مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی از پل‌سفید به ورسک سوادکوه نیز با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که بر اساس برنامه اتصال به فیروزکوه برای کاهش افت فشار گاز استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به بهره‌مندی ۹۷ درصد خانوار روستایی و 99.9 درصد خانوارهای شهری مازندران از نعمت گاز، گفت: حدود ۴۰۰ روستای کم‌جمعیت استان در حال حاضر بدون گاز هستند که گازرسانی به این مناطق از برنامه‌های مهم شرکت گاز مازندران است.

ضرورت همراهی مردم برای مدیریت مصرف گاز

رئیس شورای اسلامی مازندران نیز در این نشست با بیان این‌که بر اساس گزارش شرکت گاز، مصرف گاز در بخش گردشگری به ویژه خانه‌دومی‌های خوش‌نشین بسیار بالا است، اظهار کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده با هدف انجام اقداماتی برای کاهش مصرف گاز، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت گاز و شورای اسلامی استان امضا خواهد شد.

حمید سام‌دلیری با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و روزهای سرد سال و افزایش مصرف گاز، اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه بین شورای اسلامی استن و شرکت گاز مازندران، شورای اسلامی استان برای جذب مشارکت و همکاری شهروندان از طریق شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و شهرداران و دهیاران اقدام خواهد کرد.

وی افزود: شورای اسلامی استان مازندران به موضوعات دارای اولویت ورود می‌کند و موضوع مدیریت مصرف گاز نیز با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال، از اولویت‌های مهم و مطالبه شهروندان بود که ضرورت داشت تا نشست مشترکی با مدیرعامل شرکت گاز برگزار شود.

در این نشست تفاهم‌نامه شرکت گاز با شورای اسلامی استان مازندران در راستای کمک به کاهش مصرف گاز امضا شد.

مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان‌های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می‌شود. جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، چراکه شبکه گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد و به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.


منبع : ایرنا