۲۱:۱۰ ۱۴۰۱/۸/۱۹

اجازه نمی دهیم مدیران ناکارآمد سرکار باشند

اجازه نمی دهیم مدیران ناکارآمد سرکار باشند

استاندار مازندران با بیان اینکه اجازه نمی دهیم مسئولان ناکارآمد سر کار باشند، گفت: متاسفانه برخی از مدیران اعتقادی به توسعه استان ندارند.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری افزود: برگزاری هفت همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان پیش بینی شده و بهمن ماه سال جاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به چرایی تشکیل همایش فرصت های سرمایه گذاری بیان کرد: اولین خروجی این همایش ها ایجاد یک گفتمان مشترک است، با توجه به گفتمان های متعدد و بعضا متضاد در استان، نیازمند آن هستیم که به یک گفتمان واحد دست یابیم. این گفتمان باید پیامی در عرصه ملی و بین المللی داشته باشد و این پیام آن است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان و مردم با تمدنش، آماده ورود سرمایه گذار است.

استاندار مازندران با یادآوری ۱۴ آبان روز بزرگداشت استان و تبریک این روز به مردم، گفت: ۱۲ قرن گذشته در سال ۲۵۰ هجری قمری نخستین حکومت علویان در استان مازندران و در روستای صالحان بخش کجور شهرستان نوشهر پایه گذاری شد، تمدن مازندران در بعد و قبل از ظهور اسلام، تمدن بسیار بالایی است.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران با این تمدن نباید با وضعیت اقتصادی کنونی مواجه باشد، افزود: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری در استان انجام شده اما هنوز از همه ظرفیت های استان استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه نخست در کشاورزی، رتبه نخست در تولید برنج، رتبه نخست تولید مرکبات، رتبه نخست در تولید کیوی و پشتیبانی از بخش های مختلف کشور در تولید گوشت سفید و قرمز، بخشی از ظرفیت های مازندران است که البته اگر در این حوزه ها از شکل سنتی به صنعتی ورود پیدا کنیم تحول عظیمی شکل خواهد گرفت؛ همچنین وجود سه بندر و سه فرودگاه مهم در مازندران بی نظیر است و ظرفیتی مهم بشمار می آید.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: با وجود ظرفیت های متعدد، متاسفانه در بخشی از حوزه های اقتصادی خیلی عقب هستیم و نیاز به حرکت های جهشی داریم و باید با اقدامات و روحیه جهادی عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

حسینی پور بیان کرد: متاسفانه نتوانستیم در استان یکی از صنایع مادر را راه اندازی کنیم که بیشترین سهم را می تواند در رشد اقتصادی استان داشته باشد؛ ۹۸ درصد نیازمندی های استان با مالیات برطرف می کنیم و این زیبنده استان نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری دولت سیزدهم در استان مازندران، ظرفیت سازی و احیای ظرفیت های نهفته استان برای همیشه است، گفت: به بخش معدن استان خیلی کم توجه شده است، معادن بی نظیری در استان مازندران داریم که تا کنون از آن بهره نبردیم، این معادن باید در راستای کمک به معیشت مردم فعال شود.

استاندار مازندران بیان کرد: در حوزه گردشگری که از بی نظیرترین اطلس جغرافیای جهان هستیم و با فاصله محدودی ساحل، دریا، جلگه و جنگل را کنار هم داریم اما از ظرفیت استفاده نشده است و هنوز پنج درصد صنعت گردشگری را هم نداریم.

حسینی پور افزود: بیش از ۴۷۰ کیلومتر ساحل در مازندران داریم اما یک کشتی دریایی نداریم، البته با پیگیری های صورت گرفته اولین کشتی دریایی طی یکی دو هفته آینده با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر مسافر در بندر نوشهر راه اندازی می شود و مجوز خرید کشتی کروز را از وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در این زمینه تا کنون پنج سرمایه گذار بدون نیاز به وام بانکی مراجعه کردند هرچند که می توانیم ۸۰ درصد تسهیلات برای خرید کشتی ها ارایه دهیم.

وی ادامه داد: با ظرفیت های مهم گردشگری و وجود سه بندر مهم و استراتژیک تحولات بزرگی می توان در استان رقم زد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران در ادامه با اشاره به تلاش ها برای توسعه دیپلماسی خارجی در استان گفت: در طول یکسال گذشته ۱۴ سفیر کشورهای مختلف به مازندران سفر کردند و در مذاکراتی که داشتیم، محور اصلی مذاکرات در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری اقتصادی بود.

حسینی پور با بیان اینکه هرکسی به مازندران آمد و توانمندی های استان را مشاهده کرد علاقه مند به سرمایه گذاری شد، افزود: امروز نیازمند یک گفتمان واحد در حوزه سرمایه گذاری هستیم.

وی ادامه داد: بعضی ها آنچنان خودشان را به خواب زدند که با جدی ترین شوک نیز بیدار نمی شوند، البته طبیعی است که کسی که خودش را به خواب بزند بیدار نخواهد شد و ما باید او را بیدار کنیم.

استاندار مازندران گفت: در جلسات متعدد بیان کردم و باز هم می گویم که قطار توسعه استان مازندران به حرکت درآمده و مدیران بالادستی و میانی که نمی توانند این قطار را به هر دلیلی همراهی کنند یا به لحاظ فکری مشکل دارند، از این قطار پیاده شوند.

حسینی پور افزود: دولت به دنبال ظرفیت سازی همه زمینه ها و بسترهای اقتصادی در استان مازندران است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران قوه قضاییه در استان به دنبال توسعه اقتصادی استان هستند.

وی با بیان این که، در سال‌های گذشته بسیاری از فعالان اقتصادی برای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری مدت ها در پشت در مدیران معطل می ماندند، افزود: این خبر خوش را به شما می دهم که با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کمتر از یک ماه بعد از ثبت درخواست، فعال اقتصادی حتی بدون آنکه یکبار به اداره ای مراجعه کند، مجوز فعالیت آن صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران باید از سوی مسوولان و بخش خصوصی به گفتمان تبدیل شود و برای شکوفایی اقتصاد این دیار برنامه هایی را در دست اجرا داریم.

اجازه نخواهیم داد مسوولان ناکارآمد سرکار باشند

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان این که، برخی از مدیران استانی اعتقادی به توسعه ندارند، تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این مسوولان ناکارآمد سرکار باشند و به شدت با شخصیت های اداری بی‌توجه به رونق اشتغال مازندران برخورد خواهیم کرد.

حسینی‌پور افزود: گروه فاسد اداری که به دنبال منافع شخصی و رانت خود هستند مانع توسعه اقتصادی مازندران هستند اما دستان این مدیران ناکارآمد را از بدنه اجرایی استان قطع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با فساد اداری صدور الکترونیکی مجوزهای سرمایه گذاری است و در این بین پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی شد.

استاندار مازندران گفت: بانک های استان خدمات بسیار خوبی در یکسال گذشته ارایه دادند که به طور حتم این رویه در سال های آینده هم برای توسعه استان ادامه می یابد.

حسینی پور افزود: بانک های عامل استان برای رونق بازار مرکبات و گوشت مرغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که به طور حتم در آینده نزدیک تاثیر آن را بر روی اقتصاد استان شاهد خواهیم بود.

بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است

وی تصریح کرد: بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است و اماکن دولتی مستقر در سواحل استان با همراهی وزارتخانه ها به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قائمشهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

امروز نخستین فرصت سرمایه گذاری با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود با حضور ۸۶ سرمایه گذار در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.


منبع : ایرنا