۱۰:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲۲
انتخابات شورا؛

ادامه بررسی اعتراض‌ها / تایید صلاحیت‌های دقیقه ۹۰

ادامه بررسی اعتراض‌ها / تایید صلاحیت‌های دقیقه ۹۰

مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های مازندران در روز شنبه ۲۲ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش کاسپین24 | عتعدادی از نامزد‌های انتخابات دوره ششم شورای اسلامی در برخی شهر‌های مازندران در دقایق نود تایید صلاحیت شدند، این افراد که برخی از آن‌ها عضو شورای اسلامی دوره پنجم هستند توسط شورای عالی نظارت کشور تایید صلاحیت شدند و فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

شنیده‌ها حاکی از تلاش تعدادی دیگری از کاندیدا‌های رد صلاحیت شده شهر و روستا برای احراز صلاحیت و بازگشت به رقابت انتخاباتی است برخی از این افراد کسانی هستند که در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها تایید، اما در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها رد صلاحیت شده بودند.

بازگشت نامزد‌های رد صلاحیت شده ضعیف است

نصیری فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه اعتراض نامزد‌های رد صلاحیت شده همچنان در دست بررسی است، گفت: احتمال بازگشت برخی از این کاندیدا به رقابت انتخاباتی وجود دارد که البته این احتمال هم بسیار ضعیف است.

او افزود: ۴۱ صندوق ثابت شهری و یک صندوق سیار مختص بیمارستان و شهرک‌های ساحلی برای روز رای گیری در نظر گرفته شده است و صندوق سیار برای جلوگیری از شائبه‌ها به درب منازل بیماران نخواهند رفت.

نصیری با بیان اینکه ۳۰ صندوق هم برای جمع آوری آرای روستا‌ها اختصاص یافته است، ادامه داد: در یکی از روستا‌ها انتخابات شورا‌ها به دلیل به حد نصاب نرسیدن نامزد‌ها برگزار نمی‌شود.

رونمایی از لیست‌های انتخاباتی

جبهه پیروان رهبری و شورای وحدت انقلاب اسلامی در مازندران لیست نامزد‌های مورد حمایت این ائتلاف را برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری اعلام کرد.

علی صابری دبیر جبهه پیروان رهبری و سخنگوی شورای وحدت انقلاب اسلامی گفت: ۳۰ تا ۳۵ نفر از نامزد‌های شورای اسلامی مرکز استان بررسی و در نهایت ۹ نامزد که ترکیبی از ترکیبی از افراد اجتماعی و فرهنگی و متخصصان مدیریت، معماری و عمران هستند تأیید شدند.

تشکیل کارگروه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در چالوس

حسینی فرماندار چالوس از تشکیل کارگروه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان خبر داد و گفت: نامزد‌ها و مردم هرگونه تخلفات انتخاباتی را به این کارگروه اعلام کنند.

او افزود:۳۵ نامزد در چالوس، ۲۰ نامزد در هچیرود و ۱۱ نامزد نیز از مرزن آباد در انتخابات ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی با هم رقابت خواهند کرد و ۱۶۴ شعبه اخذ رای شامل ۱۳۶ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در ۲۸ خرداد پیش بینی شده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران