۱۰:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۱۸

از "شهردار یک روزه" تا "بازگشت طالبی به مسند" در ساری

از "شهردار یک روزه" تا "بازگشت طالبی به مسند" در ساری

شورای شهر ساری این چند سال اخیر همواره آبستن چالش های بزرگ و اتفاقات عجیب و غریب بوده و آخرین مورد آن هم فساد و دستگیری تمامی اعضای شورا در سال گذشته به همراه شهردار انتخابی و حکم انحلال شورا بوده،اما شورای جدید نیز گویا کم حاشیه ندارد و هنوز آغاز به کار نکرده اتفاقات محیر العقولی را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش کاسپین24| این روزها صحن علنی شورای شهر جدید ساری با حوادثی چون برکناری شهردار، انتخاب سرپرست یک روزه،قطعی برق، عدم تحویل برگه های رای توسط سه عضو تا حکم برکناری سرپرست یک روزه و انتخاب مجدد شهردار قبلی به عنوان سرپرست جدید رو به رو بوده است.

با جنجال برکناری شهردار یک روزه، شورای شهر بر آن شدند تا با گزینه های جدید وارد میدان شوند و صبح دیروز با تشکیل جلسه علنی گزینه های مطروحه یعنی جواد طالبی، شهردار پیشین، سید حمید هاشمی، کیا علیزاده و حسین صادقلو برای رای‌گیری روی میز قرار گرفت، در این جلسه که ۸ ساعت به طول انجامید جواد طالبی با کسب ۵ رای گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و به عنوان سرپرست شهرداری ساری انتخاب شد.

هرچند این جلسه با طوفانی از جنجال های ریز و درشت همراه بود و دو عضو شورای شهر ساری بارها به اخلال در روند جلسه اقدام کردند بطوریکه بارها از سوی هیئت رئیسه تذکر دریافت کردند، این دو عضو مدعی این موضوع بودند که این رای گیری غیرقانونی بوده و طالبی نمی تواند مجددا به عنون سرپرست شهرداری منصوب شود.

اما هئیت رییسه شورا معتقد بود براساس آئین داخلی و قانون شوراها ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ دوران مدیریت طالبی به عنوان شهردار به پایان رسیده و سرپرستی وی در این زمان بلامانع است.

اما باید دید شورا و شهرداری ساری که در ایام اخیر همواره انگشت نمای رسانه های داخلی و خارجی بوده می تواند با این حواشی رنگ آرامش به خود بگیرد و گامی در جهت آبادانی این شهر برداشته شود یا این جنجال ها مجددا کار دست پایتخت مازندران خواهد داد.


منبع: ایسنا