۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

اساتید دانشگاه ها باید از هویت دینی و ملی حفاظت کنند

اساتید دانشگاه ها باید از هویت دینی و ملی حفاظت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: استادان دانشگاه با هر سلیقه باید حافظ هویت ملی و دینی باشند.

به گزارش کاسپین24 | روح الله سلگی درآئین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه مازندران گفت: دانشگاهیان در یکصد سال اخیر پیشقراول استقلال طلبی و استکبارستیزی بوده اند؛ از اعتراض به نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا که بعد از کودتای ۲۸ مرداد به دانشگاه تهران آمد و به شهادت سه دانشجو ختم شد تا تسخیر لانه جاسوسی و نقش کلیدی در دفاع مقدس که نشانگر نقش‌آفرینی ممتاز دانشجویان است.

وی افزود: بر خلاف دیدگاه تک ساحتی و شکاکیت محور غرب که در آراء دکارت، فرانسیس بیکن و نیوتن متبلور است ما به پیوند دو ساحت علم و دین معتقدیم که رهبر انقلاب دوئیت و تضاد این دو را نفی کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: هیچ رهبر و رئیس جمهوری در جهان جایگاه دانشگاه را انسان ساز و مبداء همه تحولات نمیداند اما امامین انقلاب،دانشگاه را اینچنین مورد تجلیل قرار داده اند.

سلگی اظهارکرد: اساتید دانشگاه باید با هر سلیقه ای حافظ و حارث هویت ملی و دینی باشند که در یک‌سال گذشته مورد تاخت و تاز دشمنان ایرانیان قرارگرفت و بی تردید هدف غایی آنان سوریه ای سازی و آنارشی در این سرزمین بود.

وی با تجلیل از تلاش موثر دانشگاهیان درراه پیشرفت علمی کشور و فتح قله‌های عزت و بالندگی افزود: اساتید متعهد و مکتبی در دو دهه اخیر تلاش کردند انحصار علم که در دست چند کشور محدود است را بشکنند تا مسیر پیشرفت واستقلال ملت ایران به سرعت طی شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان برای جلوگیری از رشد علمی کشور یادآور شد: دشمن با حذف فیزیکی علی‌محمدی ها و فخری زاده ها به دنبال مسدود کردن مسیر علمی کشور است اما اراده های پرتوان جوانان شجاع و تحول آفرین ایران اسلامی آنان را در دست یابی به اهداف شومشان ناکام گذاشتند چراکه توسعه علمی میهنمان توقف ناپذیر است.


منبع : فارس