۲۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱

افزایش تدریجی دما از امروز بعد از باران پاییزی

افزایش تدریجی دما از امروز بعد از باران پاییزی

هوای مازندران امروز و فردا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با اشاره به خارج شدن سامانه بارشی، پیش بینی کرد که شرایط جوی این استان در ۴۸ ساعت آینده پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد که این افزایش دما در روز پنجشنبه محسوس تر خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در روز پنجشنبه بین ۲۴ تا ۲۶، در مناطق غربی بین ۲۲ تا ۲۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۹ تا ۱۹ درجه سانای گراد بالاب صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی در روز جمعه با افزایش ابر، میانگین دمای هوا نیز به طور موقت کاهش خواهد یافت و در روز شنبه آینده نیز دوباره شاهد گرم تر شدن هوا خواهیم بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شامگاه پنجشنبه با افزایش ابر و وزش باد و در نیمه غربی با بارش خفیف و پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و از شب با کاهش ابر و در روزهای ‌شنبه و یک‌شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که تنکابن با ثبت دمای ۲۶ و دلیر چالوس با ۳.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده است.


منبع: ایرنا