۱۴:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

انتخابات آمریکا نباید در رفتار و دیپلماسی ما تغییری ایجاد کند

انتخابات آمریکا نباید در رفتار و دیپلماسی ما تغییری ایجاد کند

انتخابات آمریکا نباید در رفتار و دیپلماسی ما تغییری ایجاد کند و باید نشان دهیم دموکرات و جمهوری‌خواه برای ما فرقی نمی‌کند و همه با ما دشمن هستند و کارشان نفاق و کفر است و سیاست ما متکی به داخل می‌باشد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز یکشنبه در هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر که به صورت نیمه حضوری و مجازی در دانشگاه بابلسر در حال برگزاری است ، افزود :حکمرانی شایسته باید زمینه یاس دشمنان را فراهم کند، نباید به دشمنان چراع سبز نشان دهیم و زمینه های سلطه آنها را ایجاد کنیم.

وی گفت : دولت کریمه و حکمرانی شایسته در مسیر عزت و استقلال و آزادی جامعه عمل می کند.

امام جمعه ساری با اظهار این که در حاکمیت بعد از حکم، مهم ترین ضلع حاکم است ، افزود : اگر حکم و حاکم شایسته داشته باشیم ، خود به خود به حکمرانی شایسته هم خواهیم رسید.

وی با تاکید بر این که مولفه ها و ویژگی های حکمرانی شایسته در دنیا متفاوت است ، توضیح داد : بر اساس سندی که از سوی بانک جهانی در سال ۲۰۰۶ ارائه شد ، حکمرانی خوب دارای ۶ شاخصه از جمله پاسخگویی و حق اظهار نظر، ثبات سیاسی و نبود خشونت، اثر بخشی دولت، کیفیت قوانین و حاکمیت قانون و کنترل فساد است.

محمدی لایینی افزود : بنا بر این در این اصول مطرح شده نیز داشتن قانون خوب به معنای کافی بودن نیست بلکه کیفیت قوانین و حاکمیت قانون نیز مهم است.

وی ادامه داد : ما از نگاه دینی خودمان ویژگی های حکمرانی خوب را می توانیم به دست بیاوریم ، اگر بتوانیم شاخصه های حکمرانی خوب را احصا کنیم مجموعه مفید و خوبی خواهد شد. حکمرانی شایسته از نگاه ما آن است که عمل به دین انجام گیرد ، بنا بر این هر حکمرانی که خلاف دین عمل کند حتی اگر مورد رضایت عمومی قرار گیرد ، مورد قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت کرامت انسانی به عنوان یکی از مولفه های حاکمیت ، گفت : در رابطه با کرامت چند زیر مجموعه داریم ، سیستم اقتصادی و سیاست اقتصادی ما باید به گونه ای باشد که برای مردم زندگی در رفاه فراهم شود.

وی افزود : هرچه بیشتر به دین خدا عمل کنیم عوامل غیرعلمی برای فراخ و گشایش و فزونی نعمت ها بیشتر خواهد شد و این لازمه اش اجرای سیاست اقتصادی در کنار عمل به دین است.

هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته، صبح امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد.

در این دوره از همایش که قرار بود اسفند ماه پارسال برگزار شود ولی به خاطر شرایط کرونایی با دو بار تاخیر به امروز کشیده شد ، بیش از ۳۰ مرکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی مشارکت دارند و بیش از ١٠ مرکز علمی خارجی حامیان علمی این همایش هستند.

تحلیل مفهومی - نظری در اندیشه غدیر ، ابعاد سطوح حکمرانی شایسته ، ملاک مصادیق حکمرانی شایسته ، غدیر و نظام های سیاسی جهان ، دکترین مهدویت و آسیب شناسی حکمرانی شایسته از محورهای این همایش اعلام شده است.

منبع : ایرنا