۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۶

ایجاد اسکله های دریایی در شهر های ساحلی مازندران

ایجاد اسکله های دریایی در شهر های ساحلی مازندران

استاندار مازندان گفت: با توجه به فعالیت دریایی باید اتوبوس دریایی در استان فعال شود و در هر شهرستان ساحلی باید اسکله دریایی فعالیت‌اش را آغاز کند.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل استان مازندران، با عنوان اینکه برای حریم ۶۰ متری در غرب استان باید سازوکار جدیدی اتخاذ شود، اظهار کرد: شهرداران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در این راستا اقدام کنند و موجبات رضایتمندی مردم و سرو سامان یافتن حریم سواحل و عدم بروز تخلفات را فراهم کنند.

وی گفت: بیشترین سفر و مراجعه به سواحل مازندران است و باید امکانات لازم برای استفاده و بهره مندی مردم از سواحل و خدمات دهی مطلوب تامین شود.

استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه شهرداران و فرمانداران طرح‌های خود در حوزه ساماندهی سواحل را به معاونت هماهنگی امور عمرانی ارائه دهند، گفت: در مقوله توسعه زیرساخت‌های ساحلی، مسؤول اصلی؛ معاونت هماهنگی امور عمرانی است و همه باید تحت فرمان این معاونت گام بردارند.

وی اظهار کرد: اولویت اصلی استانداری مازندران و دولت سیزدهم تعیین تکلیف وضعیت دائمی ساحل است که در اجرای زیباسازی در شهرستان‌ها باید شاهد طراحی الگوی مناسب و راهبردی باشیم و پیاده‌سازی سواحل استان باید مبتنی بر ورزش همگانی و دوچرخه سواری باشد و در همین راستا کل مسیرهای ساحلی باید به هم متصل شوند.

حسینی‌پور با بیان این که ظرف ۲ ماه آینده وضعیت همه شهرستان‌ها در حوزه ساماندهی سواحل باید آنالیز شود،گفت: شهرداران نسبت به سرمایه‌گذاری در سواحل باید اقدام کنند و بخش خصوصی که تمایل به سرمایه‌گذاری در سواحل استان را دارند باید با سیاست‌های استان همخوانی داشته باشند و نباید شاهد پراکندگی و بی‌نظمی در سواحل باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: با توجه به فعالیت دریایی باید اتوبوس دریایی در استان فعال شود و در هر شهرستان ساحلی باید اسکله دریایی فعالیت‌اش را آغاز کند و سکوی گردشگری برای هر شهرستان باید در این کارگروه تصویب شود.


منبع : فارس