۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

این آجیل‌ها را نخرید و نخورید

این آجیل‌ها را نخرید و نخورید

یکی از اصلی ترین خوراکی ههای سفره نوروز آجیل است اما بهتر است قبل از خرید آجیل نکاتی را رعایت کنید تا سلامتیتان را به حطر نیندازید.

این روزها که در آستانه عید نوروز قرار داریم، بازار خرید «آجیل و خشکبار» داغِ داغ است زیرا آجیل عضو جدایی‌نشدنی فرهنگ و جشن‌های ایرانی است و انواع آن زینت‌ بخش سفره‌هایمان است که به عید و دید و بازدیدها رنگ و بوی دیگری می‌بخشد. پسته، بادام، تخمه‌ جابانی، تخمه کدوم، بادام هندی، فندق و... اصلی‌ترین اجزای آجیل عید هستند. هنگام خرید آجیل عید به تازگی و نحوه‌ی نگهداری مغزدانه‌ها توجه کنید و این آجیل ها را نخرید و نخورید!

آجیل های براق و واکس زده

گاهی برای زیباتر به نظر رسیدن آجیل ها و ترغیب مردم برای خرید آجیل، به آن مواد براق و واکس مانندی می زنند، این مواد برای ماندگاری و حفظ رنگ و لعاب آجیل مفید است اما مصرف مداوم آجیل‌های حاوی این مواد سبب آسیب به بافت‌ها به خصوص کبد خواهد شد.

آجیل‌های رنگی

برای عید نوروز آجیل های رنگی نخرید و نخورید. هنگام مصرف آجیل‌های رنگی لب‌ها و دست‌ها رنگی می شوند، این آجیل ها به رنگ‌های غیرمجاز و با پایه فلزات سنگین آغشته شده‌اند که باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در برخی از افراد شده و احتمال بروز بیماری‌های کلیوی، کبدی و سرطان‌ها خصوصاً در افراد آسیب پذیر مثل کودکان، زنان باردار و سالمندان افزایش می دهند.

آجیل‌های باز

آجیل هایی را بخرید و مصرف نمایید که باز نیستند و بسته بندی می باشند، آجیل‌هایی که در فضای باز و خارج از مغازه قرار دارند، در معرض آلودگی و هوا می باشند و شما را بیمار خواهند کرد.


منبع : نمناک