۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲

بارش باران در مازندران 100درصد افزایش داشت

بارش باران در مازندران 100درصد افزایش داشت

گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارندگی در مهرماه امسال مازندران را ٩٦ میلی متر اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۷۰ میلی متر بوده حدود ۳۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ٤٨ میلی متر بوده ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاسپین24| بر پایه گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی که هواشناسی مازندران آن را روز سه شنبه منتشر کرده است، میانگین دمای هوا نیز در فصل مهرماه امسال در مازندران ۱۵.۳ درجه سلسیوس بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۱۴.۶ درجه سلسیوس بوده ۰.۶ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷.۵ درجه سلسیوس بوده، ۲.۳ درجه سلسیوس کاهش داشته است.

براساس خروجی‌های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارش از نیمه آبان تا نیمه بهمن امسال در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است و میانگین دما نیز از نیمه آبان تا نیمه آذر در محدوده نرمال و از نیمه آذر تا نیمه بهمن ماه امسال نیز گرایش به بیش از نرمال پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید

هوای مازندران از پنجشنبه گرم می‌شود

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی از شامگاه امشب تا صبح روز پنجشنبه که با بارش رگبار باران و کاهش دما و وزش باد نیز همراه است، پیش بینی کرد که شرایط جوی این استان از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر، وزش باد بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده و روز چهارشنبه را نیز نیمه ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و کاهش دما و از شب با کاهش ناپایداری‌های جوی پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۷.۲ و دلیر چالوس با ۱۷.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.