۱۲:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۸

بازخوانی حماسه یک ملت؛ ایستادگی روی خط مقاومت

بازخوانی حماسه یک ملت؛ ایستادگی روی خط مقاومت

بازخوانی حماسه ملت ایران در ۹ دی ۸۸ نشان از کشیدن خط بطلان روی نقشه هایی بود که تحقق رویای نیل تا فرات را در سر می پروراندند.

به گزارش کاسپین24 | با گذشت سال‌ها بهتر می‌توان فتنه شوم ۸۸ را رمز گشایی کرد، دسیسه‌ای که نظام سلطه با کمک بازیگران داخلی در تلاش بود تا با آشوب و ناامنی برای تحقق سناریوی گالیوری و نیل تا فرات اسرائیلی گام بردارد اما حماسه مردان و زنان دیار نه تنها این نقشه را خنثی کرد بلکه سناریوی جدیدی به نفع دنبال اسلام موسوم به قدس تا قندهار ترسیم کرده است.

از حضور باشکوه مردم در حماسه ۹ دی و برچیده شدن بساط فتنه تا شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی ۹۸ و حضور باشکوه مردم، همه نشان از بصیرت ملتی بوده که سال‌ها برابر فتنه‌ها ایستادگی کرده‌اند.

حجت الاسلام اکبر حیدری استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه طی هشت ماه جنگ و گریز فتنه، مردم با بصیرت دینی و تبعیت از ولایت و رهبری برابر فتنه‌ها ایستادند، گفت: علم ما حق، توحیدی و ولایی است و براین اساس امت باید به دو ویژه بصیرت و صبوری متکی باشد.

وی با اظهار اینکه مردم ایران طی ۴۲ سال گذشته با بصیرت و صبوری ایستادند و چشم فتنه را درآوردند، گفت: حرکت ایران ماندگاری شده است و این حرکت روبه جلو رفت وحماسه ای بی نظیر را خلق کرد.

حجت الاسلام حیدری با اظهار اینکه حرکت مردم ایران به دلیل آنکه وجه اللهی و زیر چتر ولایت بود، ماندگار ماند، افزود: از همان نقطه درس‌هایی گرفتیم و به ماندگاری رسیدیم.

وی با عنوان اینکه در حماسه ۹ دی دو رسالت مقطعی و درازمدت را شاهد بودیم، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم با حماسه ۹ دی پس از فتنه ۸۸ واکسینه شدند زیرا در آن مقطع مردم پای میدان آمدند توانستند توطئه‌های عظیمی را از سرراه بردارند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دشمن با آموزش افراد زیادی در خارج در سال ۸۸ قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و بسیاری از این آموزش‌ها زیر نظر باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا بوده است.

وی با عنوان اینکه همه تلاش داشتند حرکت‌هایی را در قالب صیانت از انتخابات، ابطال و شورش ایجاد کنند، گفت: بصیرت ملت ایران و اطلاعات از فرمان رهبری سبب شد که توطئه دشمن پس از هشت ماه جنگ و گریز خنثی شود.

بصیرت ملت ایران و اطلاعات از فرمان رهبری سبب شد که توطئه دشمن پس از هشت ماه جنگ و گریز خنثی شود

علی محمدی استاد دانشگاه در مازندران نیز نیز به ویژگی مهم حماسه ۹ دی برای تاریخی سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این حرکت مبتنی بر وجوهات دینی و آموزه‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به نام خدا بوده است، گفت: در ادبیات عاشورا افرادی که با امام حسین (ع) بودند، فدایی امام بودند و ادبیات عاشورا اقتضا کرد و در کربلا فدایی ها ماندند ولی امروز میلیون‌ها نفر با امام و رهبری بیعت کرده‌اند.

وی بصیرت و ماندن در صحنه و حضور به موقع در صحنه و عدم تکرار ماجرای توابین از جمله ویژگی‌های ملت ایران است، گفت: دین و مردم با ورود در سیاست و تبدیل به جمهوری اسلامی برای ما عزت ایجاد کرد و آنچه در ۹ دی و شهادت سردار سلیمانی رخ دارد، نشان از وفاداری مردم دارد.

محمدی با بیان اینکه ملت ما با ملت حجاز و دوران حضرت علی (ع) فرق دارند، گفت: تجلی حضور و بصیرت مردم را در حماسه ۹ دی به عینه دیدیم و دین و مردم برای کشور قدرت ایجاد کرده است.

یک دانشجوی علوم سیاسی نیز با تاکید براینکه بدخواهان هیچ گاه حاضر نیستند، ملت ایران آسایش داشته باشند، گفت: آنان سعی دارند با تحریم‌های ظالمانه ملت را از آرمان‌هایش دور کند و تداوم بصیرت و استقامت سعی شد تا هرگونه فتنه‌ای خنثی شود.

علی حسنی با اظهار اینکه حماسه ۹ دی دارای دستاوردهای زیادی است، گفت: ملت ایران بصیرت لازم داشتند تا فتنه‌های بعد از ۸۸ را دفع کنند.

وی با بیان اینکه ایدئولوژی و تکنولوژی ایران اسلامی در حال صدور است، افزود: از این رو دشمن به ترور و شهادت سردار سلیمانی و فخری زاده می‌پردازد و عناصر و کارگردان فتنه‌ها در صدد هستند تا به اصل نظام لطمه بزنند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که به نام سران فتنه می‌شناسیم در واقع بازیگر و مفعول هستند و در واقع کارگردان و بازیگردانان آن در خارج از کشور هستند.

حسنی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال‌های آینده جعبه سیاه فتنه ۸۸ باز می‌شود، گفت. با رمزگشایی از این فتنه به نتیجه می‌رسیم که این فتنه امنیتی و اقتصادی بود و برای آمریکا و همدستانش دستاوردهایی را جستجو می‌کرد.

بارمزگشایی از این فتنه به نتیجه می‌رسد که این فتنه امنیتی و اقتصادی بود و برای آمریکا و همدستانش دستاوردهایی را جستجو می‌کرد

وی با اظهار اینکه در دوران فتنه شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دانند، گفت: این درحالی که سردار سلیمانی درست مقابل این شعار به دنبال پیگیری راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران مقابل آمریکایی‌ها در حال جهاد بود ولی سران فتنه تلاش می‌کردند، ایران در ایران تنها بماند در حالی که حضرت امام اندیشه صدور ایدئولوژی انقلاب را مطرح کرده بودند.

وی با اظهار اینکه ۱۳ دی در واقع ۹ دی دیگری بود، گفت: مردم در واقع از سیاست راهبردی ایران در دفاع مظلومان دفاع کردند و معتقدند باید جبهه بین المللی شکل گیرد و میلیون‌ها نفر سردار سردار سلیمانی را لایک کردند از اینکه سمبل مقاومت ملت ایران است.

سران فتنه در سال ۸۸ تلاش داشتند تا ایران تنها بماند و حماسه ۹ دی و بعد ۱۳ دی ۹۸ و شهادت سردار سلیمانی سناریوی نیل تا فرات اسرائیل را شکست و سناریوی جدیدی با نام جبهه مقاومت را برابر نظام سلطه گشوده است و این راه همچنان ادامه دارد.


منبع : مهر