۲۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳

باز شدن گره کور ترافیکی آمل با احداث شهرک صنفی خودرو

باز شدن گره کور ترافیکی آمل با احداث شهرک صنفی خودرو

هرچند با توسعه مناطق شهرنشینی، افزایش خودرو و تردد بین شهرها برای بازگشایی گره های ترافیکی شهرها کمربندی های متعدد در آمل ساخته شد تا تردد خودروها به خارج از شهرها هدایت شود اما دیدگاه های کارشناسان حاکی از آن است که احداث شهرک صنفی خودرو می تواند به معضل ترافیکی این خطه خاتمه دهد.

به گزارش کاسپین24 | مازندران ۶۳ شهر دارد و از حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸ درصد این جمعیت یعنی رقمی معادل یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۷۳۹ نفر در شهرها ساکن هستند.

ضمن پُرتعداد بودن جمعیت شهرنشین ها در مازندران که باعث شده در استانی که به قطب کشاورزی و روستایی معروف است بیشتر جمعیت در شهرها ساکن شوند و کفه ترازوی شهرنشینی در این استان سنگینی می کند در برخی شهرها حتی عنوان پُرتراکم ترین شهر در کشور را از آن خود کند.

آمل نمونه ای از این دست شهرهای مازندران به شمار می رود که به استناد سخنان مسوولان امر براساس آمارهای رسمی در هر کیلومترمربع شهر این هر پنج هزار سکونت می کنند که ازاین شهر به عنوان یکی از پرتراکم ترین شهر مازندران از آن یاد می شود.

درکنار وضعیت اینچنینی تراکم جمعیتی بافت قدیمی خیابان ها و مسیرهای تردد شهری بخش دیگری از تصویر شهرهای مازندران است به طوریکه با توجه به اینکه جمعیت کمتری در شهرهای مازندران ساکن بودند و تردد خودروها کم بود خیابان هایی متناسب با جمعیت آن زمان ایجاد شد که جوابگوی آن تعداد جمعیت و تعداد پایین خودروها بود و افرادی که آن دوران را به یاد دارند همواره از نبود ترافیک و مشکلات آن سخن می گویند.

در این سالها و افزایش رغبت مازندرانی ها به سکونت در شهرها و بدنبال آن افزایش تعداد خودروها باعث شد تا مردم این استان به معضل ترافیک های سنگین که غالبا شهرهای بزرگ همچون تهران، ‌مشهد، ‌اصفهان و تبریز که با جمعیت خیلی بیشتر از این استان گرفتار هستند درگیر باشند.

در این پیوند استاندار مازندران روز یکشنبه در جریان سفر شهرستانی به آمل در بازدید از روند احداث اولین شهرک صنفی خودرو در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به گره کور ترافیکی شهرهای مازندران، احداث شهرک صنفی خودرو ها یک ضرورت است.

سید محمود حسینی پور اظهار داشت: اولین شهرک صنفی که در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار در آمل احداث خواهد شد صدور مجوز آن باید شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مازندران قطب گردشگری کشور است، فعالیت های نمایشگاههای متعدد در سطح شهرها با احداث این شهرک جمع آوری می شود.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه به طور جدی از این طرح حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: درصدد هستیم این شهرک های صنفی در شهرک های دیگر هم احداث شود.

استاندار مازندران همچنین تصریح کرد: با احداث این شهرک صنفی خودرو فعالیت حدود ۴۰۰ نمایشگاه اتومبیل در آمل به این شهرک منتقل خواهد شد.

سید محمود حسینی پور سفر شهرستانی خود به آمل را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در امامزاده ابراهیم این شهر آغاز کرد. در این سفر که با همراهی ۸۰ مدیر ارشد شهرستانی و استانی انجام شد بررسی مشکلات مردم و واحدهای تولیدی صنعتی در دستور کار قرار دارد.

حضور مدیران در روستاهای آمل به خصوص مناطق کم برخوردار از جمله اهداف سفر شهرستانی استاندار مازندران به آمل اعلام شد.

بازدید از شهرک صنعتی نمایشگاه داران اتومبیل، شهرک صنعتی جمشید آباد برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح زیر ساختی، حضور در جمع مردم روستای بلیران، دیدار با اقشار مختلف مردم، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در نهایت جلسه شورای اداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی پایان بخش این سفر خواهد بود.

شهرستان آمل دارای ۴۳۰ هزار نفر جمعیت، پنج بخش، ۶ شهر و نیز یکی از صنعتی ترین شهرستان های مازندران محسوب می شود.


منبع : ایرنا