۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

برخورد دستگاه قضا با افرادی که در ساخت و ساز غیر مجاز در غرب مازندران ترک فعل داشتند

برخورد دستگاه قضا با افرادی که در ساخت و ساز غیر مجاز در غرب مازندران ترک فعل داشتند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اعلام ترک فعل صورت گرفته در ساخت‌وساز غیرمجاز ویلا در اراضی کشاورزی گفت: دستگاه قضا در این زمینه ورود پیدا کرده و قطع به یقین با افرادی که در این زمینه مسامحه و ترک فعل داشتند، برخورد می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | در هفته گذشته و چند روز پیش تعداد ویلای غیرمجاز با حکم دادگستری مازندران در عباس‌آباد و نوشهر و ماه پیش در رامسر تخریب شد؛ خبرنگار فارس ماجرای تخریب این ویلاها را از معاون عمرانی استانداری مازندران جویا شد و طرح سوال به این روال بوده چرا قبل از ساخت و حین ساخت با مسأله برخورد نشده است و چرا دستگاه‌های خدمات‌رسان انشعاب‌های گاز، آب و برق را به این واحدها ارائه دادند و یا چرا در زمان ساخت دهیاری‌ها و متولیان امر با این تخلف آشکار برخورد نکردند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران احمد توکلی در ارتباط با تخریب ۶۴ ویلا در نوشهر که چند روز گذشته توسط دستگاه قضا اطلاع‌رسانی شد، و نقش این معاونت و پیگیری‌های متولیان اجرایی استان اظهار کرد: در ارتباط با ساماندهی ساخت و سازهای استان مازندران سه کارگروه تعیین شده است، یکی از این کارگروه‌ها پیشگیری از تغییرکاربری، تفکیک و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز است که دبیرخانه آن در استانداری مازندران می‌باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران، گفت: همه ساخت‌وسازها در حریم شهرها، روستاها، بافت و خارج از روستا مورد پایش داریم، در حال حاضر کارگروه مدیریت زمین در استان فعال شده که همه اقدامات مربوط به زمین و ساختمان مورد پایش قرار گرفته و حدود ۶ ماهی فعالیتش را در استان آغاز کرده و پایش تصاویر به روز همه اراضی استان را در اختیار داریم و شورای حفظ حقوق بیت‌المال این موضوعات را تحت نظر دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: ویلاهای تخریب شده در نوشهر در اراضی جلگه‌ای جنگلی به صورت غیرمجاز با جعل اسناد ساخته شدند و با توجه به اینکه متولی امر اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر بوده موضوع را شناسایی کرده و با ورود به موضوع و حمایت جدی دستگاه قضایی استان رأی بازگشت به حالت قبل را دریافت کردند و قدامات در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا این اقدامات با تعلل انجام شده،گفت: پرونده این موضوع در دست بررسی است و سال گذشته متوجه شدند و به دلیل اینکه دیوارکشی بلندی انجام شده، دید مناسبی نداشت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با تأیید ترک فعل انجام شده نسبت به ساخت‌وساز انجام شده، افزود: دستگاه قضا در این زمینه ورود پیدا کرده و قطع به یقین با افرادی که در این زمینه مسامحه و ترک فعل داشتند برخورد می‌کند.


منبع : فارس