۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۵

برطرف شدن مشکلات ناشی از سیل اخیر در سریع‌ترین زمان

برطرف شدن مشکلات ناشی از سیل اخیر در سریع‌ترین زمان

سرپرست معاونت عمرانی مازندران، مشکلات ناشی از سیل باید در سریع‌ترین زمان برطرف شود و مانعی در تردد اهالی وجود نداشته باشد. ‎

به گزارش کاسپین24 | سیل ۱۳ آبان به زیرساخت‌های شهری و روستایی ۱۵ شهرستان مازندران بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد که بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان بیشترین آن به شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران گزارش شده است.

دامنه گستردگی خسارت سیل به حدی بود که احمد وحیدی وزیر کشور هفته گذشته با معاونانش به همراه استاندار مازندران و شماری از مدیران کل دستگاه‌های مربوط از مناطق سیل زده غرب مازندران در شهرستان های عباس‌آباد و چالوس دیدن کرد.

وحیدی پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران بر ضرورت تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات سیل‌زدگان و دیگر چالش‌های منطقه تاکید کرد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در نقاط پرخطر به ویژه در رودخانه‌های شهرستان‌های درگیر سیل در غرب مازندران از جمله عباس‌آباد مشغول به کار و پاکسازی مسیرها هستند.

به همین منظور امروز پنجشنبه نشستی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در فرمانداری عباس‌آباد برگزار شد، که در آن احمد توکلی بر ضرورت بازسازی مناطق سیل‌زده این منطقه تاکید کرد.

توکلی با اشاره به زیان‌ها و آسیب‌های وارده بر راه‌ها، پل‌ها و واحدهای مسکونی عباس‌آباد در سیلاب اخیر، بازسازی فوری آنها را از سوی نهادهای مربوط برای رفاه شهروندان آسیب دیده خواستار شد.

وی بیان کرد: مشکلات ناشی از سیل باید در زودترین زمان برطرف شود و مانعی در رفت و آمد مردم وجود نداشته باشد.

توکلی یادآور شد: اکنون آنچه که مهم است پاکسازی رودخانه ها از درختان آورده سیل و رفع مشکلات راه ها و پل های جایگزین در این شهرستان بوده که مسوولان امر باید برای رفع آن تدبیر ویژه ای اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد : همه باید برای تحقق این مهم دست در دست هم دهیم تا انتظارات به حق سیل زدگان محقق بشود و برای نتیجه گیری زودهنگام باید از غیربومی های ساکن در این منطقه کمک گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران درآمد دولت را برای تامین همه اعتبارات خسارت سیل را محدود دانست و تصریح کرد : هم اکنون چند عدد سازه تخریبی درشهرستان داریم که باید به سرعت برای استفاده عموم آماده بشوند و برای نگهداشت رودخانه های منطقه باید کارهای اصولی انجام بشود.

توکلی ادامه داد : همه مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران در این خصوص باید اجرا شود و مسوولان نهادهای ذیربط باید در کنار فرماندار شهرستان نسبت تحقق این مهم تلاش وافر داشته باشند.

وی تصریح کرد : سیل زدگان بعد از بازدید و ارزیابی مسوولان از مناطق آسیب دیده از سیل انتظار رفع مشکلاتشان و بازسازی فوری منطقه را دارند.

وی بر ضرورت احداث سرشاخه گیر در رودخانه های مازندران به ویژه این منطقه تاکید و اضافه کرد : ایجاد بند مشبک سرشاخه گیر در رودخانه های غرب مازندران به طور قطع در کاهش خسارت مربوط سیل بسیار تاثیرگذار است.

به تاکید وی کارهای عمرانی باید به اهلش سپرده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت : سیل به ۶۸۴ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت وارد کرد که منتظر تخصیص تسهیلات برای ساخت و تعمیر آن ها هستیم.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود : سیل به حدود ۶۸۴ واحد مسکونی این استان خسارت زده که از این تعداد ۴۷۴ در روستاها و حدود ۲۱۰ واحد مسکونی در شهرها به صورت تعمیری هستند.

به گفته وی همچنین ۱۹ واحد مسکونی در روستاها خسارت ۱۰۰ درصدی دیدند که باید احداث شود.


منبع : ایرنا