۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

برف و کولاک از بامداد جمعه در محور‌های کوهستانی مازندران

برف و کولاک از بامداد جمعه در محور‌های کوهستانی مازندران

هواشناسی مازندران درباره بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید وکولاک برف از بامداد جمعه در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، زمان فعالیت این شرایط ناپایدار جوی را از بامداد جمعه این هفته تا صبح روز شنبه هفته آینده اعلام و پیش‌بینی کرد که این سامانه در مناطق مختلف و به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران با بارندگی، کاهش دما، مه آلود با بارش برف، وزش باد به نسبت شدید و کولاک برف همراه خواهد بود.

هواشناسی اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی در ارتفاعات را همراه با کاهش دید در ارتفاعات، اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، سقوط بهمن و احتمال مسدود شدن جاده اعلام کرد.

هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و انجام اقدامات پیشگیرانه، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و از مجهز بودن خودرو به وسایل زمستانی اطمینان حاصل کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق غربی و ارتفاعات استان را نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف و وزش باد و در شهرهای ساحلی و جلگه ای نیمه شرقی نیز صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در پایان روز هفته جاری جمعه ابری و سرد با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد، در روز شنبه در نیمه شرقی استان ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف به تدریج با کاهش ابر و در مناطق مرکزی و غربی نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری و نوشهر با ثبت دمای ۱۰.۴ و کلاردشت با ۰.۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با بیش از سه درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.


منبع : ایرنا