۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۵

بسیجیان مازندران رزمایش اقتدار برگزار کردند

بسیجیان مازندران رزمایش اقتدار برگزار کردند

رزمایش اقتدار و امنیت به مناسب سالروز تشکیل بسیج مستضعفین امروز سه‌شنبه با حضور هزاران بسیجی مازندرانی در بوستان ولایت شهر ساری برگزار شد.

به گزارش کاسپین24| رزمایش بسیجیان زن و مرد ماززندران که با حضور نیروهای مسلح سپاه کربلا همراهی شد، با نظارت و حضور فرماندهان بسیج و سپاه کربلا، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری برگزار شد.

بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش با برگزاری رژه و برخی حرکات رزمی و نظامی، توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه کربلا در این مراسم اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و آنچه تا کنون انقلاب را با صلابت نگه داشته است بازوی توامند بسیج است.

سردار حسین بابایی تشکیل حکومت جهانی اسلام را با بسیج شدنی دانست و افزود: امروز بسیج به فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور نفوذ کرده و در تمام دنیا شاهد تحکیم تفکر بسیجی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج تا لحظه ظهور از حکومت اسلامی و انقلاب تا پای جان دفاع خواهد کرد، ادامه داد: آنچه امروز دشمن از آن هراس دارد بسیج و تفکر بسیجی است.

سازمان بسیج یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی را، در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد.

این نیرو که با نام‌های سازمان بَسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محلق شد.


منبع:ایرنا