۱۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری پشت دیوار وعده‌های کاذب

بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری پشت دیوار وعده‌های کاذب

ساخت بیمارستان آیت‌الله طبرسی ماهفروجک ساری 15 سالی است که از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد اما تاکنون فقط در حد شنیدن پیشرفت‌های فیزیکی از آن سخن به میان آمده و هیچ خروجی مثبتی که نشان از امیدواری افتتاح آن تا پایان دولت سیزدهم بدهد را شاهد نیستیم.

به گزارش کاسپین24 | بیمارستان آیت‌الله طبرسی ماهفروجک ساری یکی از پیرترین پروژه‌های استان مازندران به‌شمار می‌رود که طی 15 سال اخیر با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو بوده است.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر این ادعا هستند که این ابرپروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که مهندسین این پروژه که مستقر در آن مکان هستند مدعی‌اند این بیمارستان تا 10 سال آینده هم به بهره‌برداری نمی‌رسد حال کدام را قبول کنیم، نمی‌دانیم!

سراب پیشرفت 80 درصدی!

سوال ما به عنوان مطالبه‌گران حق و حقوق مردم این است آیا مسؤولان استانی، هدفشان از ارایه این پیشرفت فیزیکی دادن وعده و وعید به مردم است یا به دنبال این هستند گزارش کاری به وزارت متبوع خود بدهند.

جالب است بدانید اگر این پروژه دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و سری به محوطه آن بزنید سرابی بیش را مشاهده نخواهید کرد و نشان می‌دهد عملا اقدامی در حال انجام نیست و فقط در حد روزمرگی کار با نیروهای غیربومی که مشغول فعالیت هستند در حال انجام است و مسؤولان باید بدانند پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد به معنی تکمیل ساخت و ساز و در مرحله تجهیز امکانات بیمارستان است در حالیکه این پروژه رنگ و بویی از این میزان پیشرفت فیزیکی را ندارد.

تجربه نشان داده پروژه‌هایی که سالیان سال از ساخت آن می‌گذرد به دست پیمانکارانی می‌افتد که تعهدی جز به تاخیر انداختن پروژه بنا به دلایل معلوم ندارند و فقط با اخراج نیروهای مفیدشان پروژه را معطل می‌کنند تا هرچه دیرتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد و منفعت آنان از پروژه‌ها بیشتر و بیشتر شود و اینکه چنین بیمارستانی به سرانجام نرسید و مردم نفعی از آن نبرند اصلا اهمیتی ندارد.

روند کند تکمیل بیمارستان با اخراج نیروهای متعهد

پروژه بیمارستانی ماهفروجک تا دو سه سال گذشته از پیشرفت و فعالیت خوبی برخوردار بود چراکه از نیروهای مکفی و مفید و با سابقه برخوردار بود اما رفته رفته با گذشت سهل‌انگاری‌ها و اخراج نیروهای متعهد دو سه سالی است به رکود رفته و کار عمرانی و تجهیز آن به کندی پیش می‌رود.

سوال اینجاست ابرپیمانکار این پروژه که در تهران مستقر است چه تدبیر و تلاشی برای افتتاح این پروژه دارد که 15 سال از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد؟ آیاسری به این پروژه عظیم در مرکز مازندارن می‌زند و اگر حضور پیدا می‌کند چطور عوامل اصلی مستقر در این پروژه وی را متقاعد می‌کنند که فعالیتی در حال انجام است؟ شهروندان که پیشرفت و امیدواری در این پروژه را شاهد نیستند وی چطور قانع می‌شود؟

پروژه بیمارستان آیت‌لله طبرسی نیاز به خانه تکانی دارد

باوجود تعلل در اجرای این پروژه چندین ساله آیا بهتر نیست خانه تکانی جدی در این پروژه صورت گیرد و کار دست کاردان سپرده شود تا مردم ساری و استان مازندران طعم ساخت چنین بیمارستان عظیمی را بچشند؟

همگی سوالاتی است که منتظر پاسخگویی آن ابتدا از پیمانکار این پروژه در تهران و سپس مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا برای مردم روشنگری شود و شهروندان را از اما و اگرهایی که برای مردم بوجود آمده است روشن کنند.

نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بهتر است مطالبه و پیگیری ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم مرکز استان را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند چرا که در رفع مشکل بیکاری و هم افزایش سرانه درمان و بهداشت منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتظار می‌رود استاندار مازندران که به سفرهای شهرستانی می‌رود تا مشکلات آنها را حل و فصل کند برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه از بیمارستان نیمه‌کاره ماهفروجک ساری بازدید کند.


منبع : فارس