۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۹

تایید صلاحیت هزار و ۳۶۹ نفر در انتخابات شورا‌ها

تایید صلاحیت هزار و ۳۶۹ نفر در انتخابات شورا‌ها

۱۳۶۹ کاندیدای انتخابات شورای شهر در مازندران تایید صلاحیت شدند.

به گزارش کاسپین24 | حسین حسن‌نژاد رئیس ستاد انتخابات در مازندران گفت: در هیأت نظارت شهرستان از مجموعه هزار و ۸۰۰ نفری که تایید صلاحیت شدند ۲۱ نفر انصراف دادند و هزار و ۷۷۹ نفر باقی ماندند از این تعداد هزار و ۳۶۹ نفر تایید و ۴۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به سه انتخابات پیش رو در مازندران، افزود: ۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌های استان در ۶۲ حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که ۱۰ درصد آن‌ها خانم‌هستند.

او گفت: در مرحله بررسی از ۲ هزار و ۲۲۸ نفر نامزد‌های ثبت‌نام شده، ۸۷ نفر انصراف دادند و ۲ هزار و ۱۴۱ نفر ماندند که از این تعداد هزار و ۸۰۰ نفر تایید صلاحیت و ۳۴۱ نفر بر مبنای بررسی رد صلاحیت شدند.

حسن‌نژاد ادامه داد: در هیات نظارت شهرستان نیز از مجموعه هزار و ۸۰۰ نفری که تایید صلاحیت شده بودند ۲۱ نفر انصراف دادند و هزار و ۷۷۹ نفر باقی ماندند که از این تعداد هزار و ۳۶۹ نفر تایید و ۴۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: از ۷۵۱ نفری که رد صلاحیت شدند و هیات نظارت استان می‌توانست به شکایات رسیدگی کند، صلاحیت ۱۵۸ نفر تایید و شکایت ۵۹۳ نفر رد شد.

حسن‌نژاد گفت: مجموعا ۵۴۴ کرسی شورا‌ها در مازندران وجود دارد که ۳۳۶ کرسی اصلی و مابقی علی‌البدل هستند.

نام نویسی ۱۶ هزار نفر در شوراهای روستا

رئیس ستاد انتخابات در مازندران افزود: در حوزه انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها برای ۲ هزار و ۴۹۶ روستا تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که در حوزه نام‌نویسی این شورا‌ها تغییر محسوسی اتفاق نیفتاده است.

او گفت: یک مرحله تایید صلاحیت‌ها در شورا‌های روستا به اتمام رسیده است و ممکن است برخی از روستا‌ها از نصاب قانونی برای شورای روستا‌ها برخوردار نشوند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه ۱۷۰ شعبه اخذ رای نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: بیش از ۴۸ هزار نفر در برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند که با توجه به شیوع کرونا کمتر از دوره‌های گذشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: تبلیغات داوطلبان بستگی به شرایط کرونایی دارد، ولی بخش عمده‌ای از مجموعه تبلیغات مجازی خواهد بود.



منبع: باشگاه خبرنگاران