۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
پاییز دست به‌کار شد

تب هوای مازندران پایین می‌آید

تب هوای مازندران پایین می‌آید

هواشناسی با اشاره به کاهش شدت گرما از عصر امروز، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در طی روزهای آینده بویژه اوایل هفته آینده ابری تا نیمه ابری و با بارش رگبار باران و کاهش دما همراه باشد .

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از عصر امروز پنجشنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری و با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه باشد و این وضعیت تا عصر شنبه ادامه خواهد داشت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از عصر شنبه تا صبح روز دوشنبه هفته آینده آسمان مازندران ابری همراه با بارندگی و کاهش دما همراه خواهد بود و در آخرین روزهای شهریورماه هوای گرم و شرجی جانشین هوای خنک و بهاری خواهد شد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با کاهشی شدن دمای هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۳ تا ۲۷ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز پنجشنبه با چند درجه کاهش در روز یکشنبه بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

هواشناسی شرایط امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی تا دامنه ها نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دما و از اواخر روز با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران، روز جمعه نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز شنبه نیمه ابری و از اواخر روز ابری از سمت غرب با رگبار باران و وزش باد، روز یکشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه کاهش دما، بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعد و برق و در روز دوشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در غرب با رگبار پراکنده باران و به تدریج با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز ابری بتدریج با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۶.۲ و رینه لاریجان با ۲۸.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با مواج پیش بینی شده است.


منبع : ایرنا