۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۸
معاون استاندار مازندران:

تحرکات پیش از نوروز علت افزایش شیوع کرونا در مازندران است

تحرکات پیش از نوروز علت افزایش شیوع کرونا در مازندران است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی ستاندار مازندران با اعلام این که تحرکات مردم استان پیش از عید نوروز علت افزایش کنونی شیوع کرونا است ، گفت : شلوغی‌های شب عید بازار مازندران بیشتر از ورود مسافران در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

به گزارش کاسپین24 | حسین حسن نژاد روز یکشنبه در بازدید از ستاد سفر اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران وضعیت کنونی شیوع کرونا را متاثر از تحرکات جمعیتی قبل از حلول سال نو دانست و افزود : خرید ، بازارگردی و تحرکات تفریحی عمده دلیل تجمعات انسانی و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که افزایش تحرکات جمعیتی از جمله برای پرکردن اوقات فراقت و خرید ایام نوروز را داشتیم ، شاهد افزایش معنادار بیماران بستری و همچنین مراجعان سرپایی مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

معاون استاندار مازندران گفت : تحرک جمعیتی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به معنای گسترش بیشتر ویروس کرونا است و این مساله بارها و بارها در یک سال اخیر چه در مازندران و همچنین استان های دیگر تجربه و ثابت شده است.

اشغال یک سوم ظرفیت اقامتی گردشگری

حسن نژاد همچنین با اعلام این که ورود مسافران نوروزی به مازندران چشمگیر نبوده است ، اظهار داشت : از ۲۷ اسفند ماه تا هفتم فروردین تنها ۲۷۳ هزار مسافر در مازندران اقامت کردند که با توجه به ظرفیت ۹۰ هزار نفری تاسیسات گردشگری استان اصلا رقم محسوسی محسوب نمی شود.

وی افزود : گذشته از همه اینها ، بیشترین افزایش بیماران کرونایی مازندران مربوط به شهرستان های کمتر گردشگرپذیر بویژه در مناطق مرکزی استان است که نشان می دهد ورود گردشگران در آن چندان نقشی نداشته و بیشتر ناشی از عادی انگاری کرونایی میان مردم بومی است.

معاون استاندار مازندران خطر ورود استان به موج چهارم شیوع کرونا را جدی ارزیابی کرد و گفت که یکی از خطراتی که باید جدی گرفته شود و احتمالا بر افزایش شیوع کرونا هم اثرگذار بوده ، ورود جمعیت مازندرانی های مقیم سایر استان های کشور برای تعطیلات نوروزی بوده است بویژه این که این افراد بیشتر از مسافران با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند.

وی توضیح داد : این افراد که تعدادشان به ۳۰۰ هزار نفر می رسد ، با توجه به ارتباط خانوادگی ، دید و بازدیدهای زیادی با اقوام دارند و در واقع هم اکنون مهم ترین دغدغه کرونایی استان به شمار می روند چون بیشترشان اقامتگاه اختصاصی ندارند و در منازل اقوامشان ساکن می شوند.

حسن نژاد شمار تردد بین شهری استا را در این مدت بیش از یک و نیم میلیون دستگاه در مسیر رفت و برگشت اعلام کرد و گفت : این حجم تردد بین شهری استان نشان می دهد تحرک جمعیتی زمینه ساز افزایشی شدن ابتلا به ویروس کرونا و گردش این ویروس در شهرهای پر جمعیت است.

معاون سیاسی استاندار مازندران ضمن اشاره به اینکه مازندران در حال حاضر هیچگونه محدودیت کرونایی ندارد ، افزود : باید رسانه ها به طور مداوم مردم را نسبت به خطر پیش رو آگاه سازند.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که از این تعداد طبق ارزیابی سامانه ماسک ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.



منبع: ایرنا