۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۳

تداوم برف و باران با استقرار هوای سرد در مازندران

تداوم برف و باران با استقرار هوای سرد در مازندران

هواشناسی مازندران گفت: امروز و فردا بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در آسمان مازندران ادامه خواهد داشت.

به گزارش کاسپین24 | کارشناس هواشناسی گفت: شاهد بارندگی در سطح استان بودیم بطوریکه از خشکه داران تنکابن ۷۱ میلیمتر و گالش محله رامسر ۶۱ میلیمتر بارش گزارش شده است.

فرجی با بیان اینکه تا صبح امروز عمده بارش‌ها در نیمه غربی استان بود، افزود: مقدار بارشها در شرق استان قابل توجه نبوده است.

او گفت: امروز و فردا آسمان استان ابری و هوا سرد پیش بینی می شود و به تناوب بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت، همچنین شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان بیشتر است.

کارشناس هواشناسی گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها ، کاهش دید و لغزندگی در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، اختلال در تردد وسایل نقلیه و احتمال بهمن و کولاک برف در گردنه ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از پیامدهای این سامانه پیش بینی می شود.

فرجی افزود: در نیمه شرقی استان از آمل به سمت گلوگاه عمده بارش‌ها برای امشب و فردا چهارشنبه خواهیم داشت و کاهش دما در سطح استان کاملا محسوس است.

او با بیان اینکه در ارتفاعات ریزش‌ها بصورت برف خواهد بود، ادامه داد: احتمال اختلال در محور‌های کوهستانی غرب استان بیشتر است و محور سوادکوه و کیاسر مقدار برف کمتر خواهد بود، اما کندوان و هراز نزدیک ۵۰ سانتیمتر برف پش بینی می‌شود.

فرجی همچنین افزود: تا آخر هفته یخ بندان شبانه در مناطق پایین دست نخواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: صبح پنجشنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و انتظار داریم بارش‌های پراکنده تا ظهر ادامه داشته باشد و جمعه نسبتا جو استان پایدار می شود و افزایش دما خواهیم داشت.

فرجی افزود: دریا هم امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما