۱۸:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۱۶

تند باد خسارت زا در راه مازندران

تند باد خسارت زا در راه مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد برای وضعیت جوی چند روز آینده، گفت: وزش باد شدید و خسارت زا از ساعت های دیگر در استان آغاز می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با اشاره به عبور موج از تراز میانی جو و شمالی شدن جریان های جوی اعلام کرد که دریای خزر در طی این مدت با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی ناامن می شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۳ تا ۲.۱ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های سبک و تفریحی و احتمال غرق شدن شناورهای صید، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی کیلکا، اختلال در تردد شناورهای حمل و نقل دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیتهای بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه علاوه بر انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف و رعایت جوانب احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، صید پره و همچنین صید کیلکا ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش موقتی ابر و وزش باد در برخی مناطق به نسبت شدید، روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در روز شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار خفیف و پراکنده باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد، روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در روز چهارشنبه نیز

نیمه ابری تا ابری از سمت غرب استان همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش دما همراه خواهد بود.


منبع : ایرنا