۲۰:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۲۴
نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد؛

ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی با متجاوزان جنگل هیرکانی

ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی با متجاوزان جنگل هیرکانی

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به قدمت چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی مبارزه و برخورد قاطع با متجاوزان و تخریب کنندگان را مطالبه مهم از دستگاه قضایی بیان کرد.

به گزارش کاسپین24 | آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: « آلمان اعلام کرد حمایت از اسرائیل یک اصل مسلم در سیاست خارجی ما است» چه میزان سلاح کشتار جمعی و شیمیایی در اختیار رژیم صهیونیستی غاصب قرار داده، همان کاری که در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران و به‌نفع صدام انجام داد، به طوری‌که تمام این جانبازان شیمیایی حاصل سلاح برای آلمان بوده است.

وی افزود: موضوع جالب اینکه حالا ما ضربه خورده از آلمان بودیم اما مجبور به روانه کردن بیماران‌مان برای درمان به این کشور بودیم، حال این کشور به صراحت در مقابل این همه فجایع از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند که به صراحت اعلام می‌کنیم حمایت از مظلومانی همچون مردم غزه یک اصل مسلم در سیاست خارجی ما است.

وی با اشاره به مساله قاتلان جنگل و قاچاقچیان چوب، افزود: دو سه فاجعه در همین چند روز، از آن‌طرف در غرب برای احداث یک پارکینگ و قطع درختان و چند روز قبل هم در شرق استان؛ بی‌انصاف‌ها ده‌ها درخت را قطع کردند و بریدند.

امام جمعه مرکز مازندران با هشدار اینکه قطع کردن درخت‌های جنگل هیرکانی یک جنایت بزرگ است، تصریح کرد: از منابع طبیعی درخواست می‌کنیم پیگیری قضایی جدی و بازدارنده را در دستور کار قرار دهد.

محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی، گفت: باتوجه به تلاش در مقابله با حملات تروریستی در روزهای آینده هم باز دستورالعمل‌های جدیدی در مقابله با ناهنجاری‌ها و هنجارشکنی‌ها دارد که همه ما از نیروی انتظامی برای حفظ فضای ارزشی و برخورد با هنجارشکنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به گلایه‌های کشاورزان استان، اظهار کرد: کشاورزان مازندران در بحث کمبود کود و سم و همچنین قیمت کود در بازار و تفادت آن با تعاونی‌ها گلایه‌هایی دارند که باید تا دیر نشده رسیدگی شود، به این دلیل که اگر زمانش بگذرد دیگر فایده‌ای ندارد.

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در سال گذشته آب سد شهید رجایی برای چند هزار هکتار زمین کفایت نمی‌کرد، خدا را شکر امسال وضع آب این سد بهتر از سال گذشته است، گفت: مسوولان شرکت آب منطقه‌ای با همکاری خود به کشاورزان کمک کنند تا همه از نعمت آب برای کشت بهره‌مند شوند.

محمدی لائینی بیان کرد: اینکه به شرکت‌ها و صنایع گفته شده که از اوایل اردیبهشت ماه هفته‌ای دو روز برق شان قطع می‌شود برخلاف شعار جهش تولید است و در سال با این عنوان نباید یک چهارم تولید معطل باشد.وی با تاکید بر اینکه دولت تسهیلاتی به صاحبان صنایع اختصاص دهد تا نیروگاه‌های شخصی ایجاد کنند و به اندازه نیازشان برق تامین کنند، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر استفاده تولیدی داخل است،چیزی که در داخل تولید می‌شود دست‌کم مورد استفاده نهادها و دستگاه‌ها باشد.

امام جمعه مرکز مازندران با اعلام اینکه باید حالت ماه رمضانی را حفظ کنیم که این خواسته خداوند است، افزود: همچنین افزایش شمار تلفات و مصدومان در حوادث رانندگی به‌دلیل خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و سبقت بی‌مورد نگران‌کننده بوده که باید بیشتر مراعات شود.

محمدی لائینی همه نمازگزاران را به رعایت تقوا سفارش کرد و گفت: اگر با تقوا باشید اختیار خودتان را به دست * و غضب نداده و بر آن مسلط خواهید شد.


منبع : فارس