۲۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۲۹
معاون سیاسی ، اجتماعی استانداری مازندران؛

حادثه دانیال در شهرستان عباس آباد با تامین حقوق مردم پیگیری می‌شود

حادثه دانیال در شهرستان عباس آباد با تامین حقوق مردم پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به حادثه روستای دانیال شهرستان عباس آباد گفت: ابعاد این حادثه با رویکرد تامین مصالح مردم از سوی مسئولان مربوطه در دست بررسی است.

به گزارش کاسپین24 | روح الله سلگی شامگاه سه شنبه در جمع اعضای شورای تامین عباس آباد که با هدف بررسی ماجرای روستای دانیال این شهرستان برگزار شد، افزود: تامین نظر و خواست قاطبه مردم در این واقعه از هر مصلحتی بالاتر است.

وی با تاکید بر رسیدگی قانونی به ابعاد این حادثه تلخ که به قتل ۲ روستایی منجر شد، اظهار کرد: بازداشت موقت چند مامور دولتی دخیل در واقعه در راستای رسیدگی قانونی به ابعاد حادثه صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری برابر حاشیه سازان و تفرقه افکنان افزود: حضور به موقع مسوولان محلی از تداوم درگیری و التهابات ناشی از آن جلوگیری کرد.

سلگی خاطر نشان کرد: مسوولان شهرستان و استان با جانبداری از منافع و حقوق مردم منطقه پیگیر ماجرای دانیال هستند.

وی با ابراز اطمینان از سلامت روند پیگیری حادثه مذکور اظهار کرد: در صورت اثبات قصور هر یک از دستگاه های اداری بدون تعلل برخورد قانونی صورت خواهیم داد.

این مسوول سیاسی گفت: خویشتنداری و حفظ آرامش عمومی در منطقه موجب تسریع در رسیدگی قانونی به ابعاد حادثه خواهد شد.

وی با تاکید بر نفی ۲ قطبی دولت و ملت در این حادثه افزود: دشمنان تابلودار ملت و کشورمان با اغراض سیاسی این ماجرا را پیگیری می کنند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: تامین منافع مردم در اجرای عدالت محوری خواست و رویکرد سیاست های مسوولان در دولت سیزدهم است.

روز گذشته ۲۶ فروردین معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس کشی و جانمایی کانکس کرده بود که با واکنش اهالی روبرو و درگیری منجر می‌شود.

با بالا گرفتن درگیری‌ها و ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیات امنای دفتر موقوفه و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی فرماندهی شهرستان عباس آباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از فوت ۲ عامل نزاع و درگیری دسته جمعی و مصدومیت ۳ نفر دیگر بر سر اختلافات ملکی در موقوفه عام دانیال در سلمانشهر خبر داده بود.

دانیال یکی از روستاهای بخش سلمانشهر عباس آباد است که در سال های پیش به ویژه سال ۱۳۹۴ هم اهالی این روستا نسبت به وقفی بودن گستره زیادی از زمین های این روستا و مشکلات عدم ساخت و ساز، دریافت انشعابات آب، برق و گاز و کشت و کار روی این اراضی خریداری شده نارضایتی خود را به مسوولان ابراز داشتند و خواستار تعیین تکلیف این اراضی شده بودند.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفته که رییس قوه قضاییه به ماجرای روستای دانیال سلمان‌شهر ورود کرده است.

همچنین نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود کند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.


منبع : ایرنا