۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳

خدمات روستایی در مازندران سامانه ای می شود

خدمات روستایی در مازندران سامانه ای می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: سامانه ای شدن خدمات روستایی جزو برنامه های مهم در استان به شمار می رود.

به گزارش کاسپین24 | احمد توکلی بعدازظهر یکشنبه در آئین رونمایی از نخستین سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمان روستایی کشور که در سفر استاندار مازندران به شهرستان سوادکوه در روستای ارات بن که نخستین پروانه ساختمانی از این سامانه صادر شد، اظهار کرد: این سامانه امکان آن را فراهم کرده است تا روستاییان بدون حضور در دفتر دهیاری، و در منزل و یا کافی‌نت از طریق این سامانه برای صدور پروانه اقدام کنند.

وی این سامانه را فاقد خطا دانست که این امر امکان تخلف و جعل پروانه را به حداقل می‌رساند، افزود: در صدور پروانه که با بروکراسی اداری همراه بود، از اقدام تا صدور زمان بر بود و علاوه بر آن، در پروانه‌های دفترچه‌ای امکان جعل و سو استفاده وجود داشت که از معایب آن بود.

وی با بیان اینکه نخستین پروانه ساختمان روستایی متقاضی روستای ارات بن سوادکوه در این سفر از طریق سامانه جامع روستا صادر شد، یادآورشد: در فرایند صدور پروانه، برای استعلام، هر دستگاهی ظرف ۲ روز مکلف به اعلام نظر و پاسخ به استعلام است و پس از آن دهیار مجاز به صدور پروانه می‌باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای هر متقاضی بارکد صادر می‌شود و این بارکد قابل رصد اطلاعات است، تصریح کرد: در فرایند درخواست تا استعلامات، مسئول فنی دهیاری از ملک مورد نظر جهت صدور پروانه بازدید خواهد کرد و البته موقعیت جغرافیایی ملک به صورت زنده و از طریق سامانه قابل رؤیت است.

توکلی از توجه دولت سیزدهم به سهولت در صدور مجوز خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور مجوزها از طریق سامانه یکی از راهکارهای اساسی برای اجرای منویات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است و نگاه ویژه‌ای که دولت به مناطق کم برخوردار و روستاها دارد، سامانه‌ای کردن همه خدمات را در دستور کار داریم.


منبع : مهر