۱۸:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۴

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب به تاسیسات آب ۴ شهر مازندران

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب به تاسیسات آب ۴ شهر مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران برآورد اولیه خسارت ناشی از سیلاب به تاسیسات آبرسانی چهار شهر استان را هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش کاسپین24 | بهزاد برار زاده روز یکشنبه افزود : این حادثه به شبکه و تاسیسات آبرسانی نقاطی از شهرستان های عباس آباد، چالوس، نور و بابل خسارت وارد کرد به گونه ای میزان خسارت اولیه حدود هزار میلیارد ریال بر آورد شده است.

وی اظهار کرد : باران رگباری و در پی آن طغیانی شدن رودخانه ها، منجر به جاری شدن سیل خانمان بر انداز شد به طوری که در شهر کلارآباد سبب شکستگی شبکه های انتقال و توزیع آب آشامیدنی مشترکان در این خطه غربی استان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : این حادثه سبب قطع آب آشامیدنی دست کم یک هزار و ۶۰۰ مشترک شده است.

برار زاده افزود: به عنوان نمونه براثر بروز سیل و خرابی جاده، لوله آب آشامیدنی مجتمع زوات غرب مربوط به نقاط روستایی نجارکلا و کریم آباد بخش مرکزی چالوس دچار شکستگی و منجر به جرح قطعی آب دست کم ۶۰۰ مشترک در این منطقه شده است.

وی اظهار کرد : در شهرستان نور هم به علت طغیان رودخانه انگتارود آب آشامیدنی دست کم ۷۰۰ مشترک نقاط روستایی. انگتارود، میرنا و ایرکا قطع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: در کلارآباد هم آب آشامیدنی حدود ۱۰۰ مشترک به علت طغیان رودخانه پلنگ آبرود قطع شده و ضمن آنکه آب آشامیدنی به همین تعداد مشترک در روستای امیرده بابل هم سیل خسارت وارد کرد و اهالی این روستا آب ندارند.

برار زاده افزود : از نخستین ساعات امروز تمام نیروهای این شرکت با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات در حال رفع شکستگی و ترمیم شبکه آبرسانی هستند و در نقاطی از شهرستان های یاد شده آب مشترکان وصل شده است.

وی از کدورت آب اسپی او نوشهر و چالوس و چشمه چاخانی هچیرود نیز خبر داد و گفت به طور موقت از مدار خارج شده ولی مشترکین این حوزه با تأمین آب جایگزین فقط با افت فشار مواجه هستند.

به گفته این مسوول استانی هم اینک گروه های عملیاتی درتمام مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه تاکنون آب آشامیدنی بسیاری از مناطق سیلزده وصل شده است و آب شرب بقیه مشترکین نیز تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از صبوری مشترکین در این لحظات بحرانی به مردم اطمینان خاطر داد که گروههای اتفاقات، واکنش سریع به همراه گروه های امدادی و فنی از لحظات اولیه وقوع سیل مشغول فعالیت و اقدامات لازم هستند و تا برقرای کامل آب شرب این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه با تانکرهای سیار به مشترکین در مناطق سیلزده هم آبرسانی در حال انجام است.


منبع : ایرنا