۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲

صدور هشدار هواشناسی در مازندران

صدور هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران درباره آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما از امروز در نیمه غربی استان هشدار نارنجی و از روز سه شنبه در نیمه شرقی هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی در نخستین اخطاریه خود با صدور هشدار جوی سطح نارنجی که مربوط به مناطق غربی مازندران از رامسر تا آمل است، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری اعلام و نسبت به بارش باران گاهی شدید، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز با بارش برف قابل ملاحظه در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز کاهش دید، اختلال در تردد خودروها، لغزندگی سطح جاده ها و احتمال مسدود شدن برخی از محورهای ارتباطی به ویژه در مناطق کوهستانی را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و اسکان نیافتن در کنار رودخانه ها، از صعود به ارتفاعات و تردد در محورهای کوهستانی خودداری و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

فعالیت سامانه سرد بارشی

هواشناسی مازندران در دومین اخطاریه خود با اعلام وضعیت هشدار جوی سطح زرد که مربوط به نیمه شرقی استان است، زمان فعالیت این سامانه را از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه ذکرکرد و نسبت به کاهش دید و احتمال اختلال در محورهای کوهستانی در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی، بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود گاهی با بارش برف را نوع مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها و همچنین صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق غربی ابری با بارندگی، کاهش محسوس دما و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش محسوس دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ابری و سرد به تناوب با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید که مقدار و شدت بارش ها در نیمه غربی محسوس تر خواهد بود، پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز پنج‌شنبه نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ابر و روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همرها خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۲.۹ و رینه لاریجان با ۹.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۹ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.


منبع : ایرنا