۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۵

علت قطعی آب سه شهر مازندران در چند روز گذشته مشخص شد

علت قطعی آب سه شهر مازندران در چند روز گذشته مشخص شد

آب آشامیدنی شهرهای نور، رویان و ایزد شهر در غرب مازندران که بر اثر شکستگی خط انتقال ناشی از سیل قطع در روزهای اخیر قطع شده بود، وصل شد.

به گزارش کاسپین24 | سیلی که شامگاه ۱۳ آبان ماه و هشتم آذر ماه جاری در شهرستان نور به وقوع پیوست بیش از چهار هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف به ویژه راه‌های ارتباطی، شبکه های آبرسانی، برق، باغ ها و در مجموع زندگی مردم خسارت زد.

سیل خانمان برانداز متاسفانه در این شهرستان ۲ نفر مادر و فرزند را به کام مرگ کشاند و افزون بر آن سبب آب بردگی سه دستگاه خودرو هم شد. همچنین سیل همان زمان سبب طغیان رودخانه انگتارود و الیمالات شد و آب آشامیدنی دست کم ۷۰۰ مشترک نقاط روستایی. انگتارود، میرنا و ایرکا قطع کرد.

درپی بارندگی شدید و طغیانی شدن رودخانه "حاجی ماهرود" و جاری شدن سیل در پنجشنبه شب هفته گذشته، بامداد روز گذشته -جمعه- لوله خط انتقال آب آشامیدنی برخی از نقاط شهری نور، رویان، ایزد شهر، رستم رود و تعدادی از روستاهای بخش چمستان شکست و آب این اهالی نیز قطع شده بود.

سیل همچنین آموزش دانش آموزان برخی از واحدهای آموزشی این نقاط شهری امروز غیر حضوری کرد.

در این پیوند رییس شرکت آب و فاضلاب نور گفت: مشکل قطعی آب نقاطی از این شهرستان با تلاش مضاعف نیروهای این نهاد خدمات رسان برطرف شد.

محمد یحیی پور افزود : آب این نقاط شهری حوالی ساعت ۲ بامداد امروز پس از چندین ساعت تلاش نیروهای عملیاتی، امدادی و واکنش سریع وصل شد.


منبع: ایرنا