۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۹

قطع برق 30 نهاد اجرایی در غرب مازندران

قطع برق 30 نهاد اجرایی در غرب مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران اعلام کرد : برق بیش از ۳۰ مشترک اداری پرمصرف به علت بی توجهی به اخطارهای داده شده در این منطقه قطع شده است.

به گزاش کاسپین24 | مصطفی بابایی افزود : کارشناسان مستقر در ستاد پس از رصد و پایش کنتورهای هوشمند اقدام به قطع برق مشترکان اداری از جمله شعب بانکی صادرات، تجارت، کشاورزی، قرص الحسنه مهر ایران، جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و بیمه آسیا در نقاطی از این خطه گردشگرپذیر کردند.

این مسوول، مرزن آباد، چالوس، محمود آباد، نور، رامسر، نوشهر و تنکابن را جزو نقاطی معرفی کرد که مشترکان اداری با وجود اطلاع رسانی به شیوه های مختلف و صدور اخطارهای پیوسته متاسفانه به این مسائل توجهی نکرده و از زمان اجرای برنامه های مدیریت بهینه مصرف اقدام به قطع برق این مشترکان شد.

وی بیان داشت : براساس اطلاع رسانی های انجام شده و پیرو ابلاغ مصوبه هیات دولت مبنی بر الزام اداره ها به کاهش مصرف برق، تاکنون حدود ۷۰ درصد مشترکان این خطه غربی استان همکاری لازم را برای گذر از اوج گرمای تابستان دارند و متاسفانه ۳۰ درصد از مشترکان که از میان آن ها، مشترکان اداری هم هستند مراعات نمی کنند و برابر قانون با مسوولان آن ها برخورد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران یادآور شد:با توجه به گردشگرپذیری و حضور چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این خطه و همچنین تامین آب آشامیدنی و کشاورزی از طریق چاه های آب بنابراین میزان مصرف برق بسیار در زمان اوج گرما به علت استفاده از وسایل گرمایشی بالا رفته و ضرورت دارد مشترکان در این زمینه با این شرکت همراهی لازم را داشته باشند.

بابایی خاطرنشان کرد : آن دسته از مشترکان اداری که در مصرف برق برخلاف مصوبه هیات وزیران عمل کنند، فهرست این مشترکان برای برخوردهای قانونی به مسوولان دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری ها و استانداری ارایه خواهد شد.

طبق مصوبه هیات وزیران در زمینه تغییر ساعات کاری دستگاه های اجرایی با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی ، زمان کاری دستگاه اجرایی، نهادها، شرکت های دولتی، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری های استان از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۶/۱۵ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۲ و شرکتها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها که در روز پنجشنبه تعطیل هستند و از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴:۴۵ تعیین شده است

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به به بیش از ۷۰۰ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگرپذیر در غرب مازندران است، خدمات ارائه می دهد.

براساس آمار منابع رسمی، مشترکان تجاری با ۶۸ درصد بیشترین مصرف برق در غرب مازندران رقم زده اند و بقیه نیز مربوط به مشترکان خانگی است.

در استان مازندران ۲ شرکت توزیع نیروی برق یکی در ساری و دیگری در نوشهر فعالیت دارد.


منبع : ایرنا