۲۱:۵۶ ۱۴۰۱/۱۰/۲۳

مازندرانی‌ها اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت را محکوم کردند

مازندرانی‌ها اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت را محکوم کردند

مردم شهرستان های مختلف استان مازندران پس از نماز عبادی- سیاسی جمعه با برگزاری راهپیمایی خودجوش مردمی اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مرجعیت و ولایت و نمادها و مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

به گزارش کاسپین24| راهپیمایی در پی محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت و ولایت فقیه،علاوه بر ساری در ۴۷ شهر استان مازندران نیز برگزار شد.

در راهپیمایی مرکز مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، فرماندار و شماری دیگر از مسوولان برگزار شد شرکت کنندگان با طی مسیر پیاده از مقابل مصلای نمازجمعه تا میدان ساعت شهر ساری ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین مختلف، ضمن محکوم کردن اهانت شنیع نشریه فرانسوی ابدو به مقام شامخ مرجعیت جهان اسلام، شعارهایی را در جهت حمایت از عفاف و حجاب سردادند.

مازندرانی‌ها اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت و ولایت را محکوم کردند

راهپیمایی مردم ساری همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) از مصلای امام خمینی (ره) به سمت میدان ساعت برگزار شد و مردم با سردادن شعارهایی همچون "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" اهانت به ساحت مرجعیت و ولایت را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با فریادهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر فتنه‌گر، الله‌اکبر، لبیک یا فاطمه و چادر حجاب زهراست" به سمت میدان ساعت شهر ساری حرکت کردند.

راهپیمایان در حالی که پرچم‌های جمهوری اسلامی و تصاویر رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، با شعارهای "چادر حجاب برتر است، لبیک به امر رهبر است"،"ما پیرو فاطمه و حیدریم، حامی این انقلاب و این مکتبیم" خواستار صیانت از ارزش‌های اسلامی شدند.

همچنین "فاطمه آینه قرآن بُوَد، الگوی هر زن مسلمان بُوَد"،"حسین حسین شعار ماست، حجاب افتخار ماست"،"حجاب ما فاطمی است، پیغام ما با فاطمه دائمی است" نیز از دیگر شعارهای راهپیمایان بود.

در پایان نیز قطعنامه ای نیز در جهت حمایت از حجاب و عفاف و همچنین جایگاه مرجعیت قرائت شد که با تکبیر شرکت کنندگان در این راهپیمایی مورد تاکید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ نشریه "شارلی ابدو" فرانسه در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه خود در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.