۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

مازندران در شیب تُند پیری

مازندران در شیب تُند پیری

طبق بررسی ها "در ۳۰ سال آینده ۴۰ درصد جمعیت مازندران سالمند خواهند بود"‌ جمله کلیدی و ترسیم کننده وضعیت جمعیت این خطه از شمال کشور که توسط مسوولان حوزه بهداشت و درمان بیان شده است. در این پیوند سیدعلی مظفرپور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل می گوید مازندران یکی از استان‌هایی است که به سرعت در حال پیر شدن است و نرخ موالید در آن خیلی بالا نیست.

به گزارش کاسپین24 | دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که به سرعت در حال پیر شدن است و متأسفانه نرخ موالید در آن خیلی بالا نمی‌باشد.

او افزود: با توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های مقام معظم رهبری در کشور قوانین و طرح‌های حمایتی مرتبط با آن مصوب شده است که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در همین زمینه کار و فعالیت بسزایی داشته است.

مظفرپور گفت: در دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن برگزاری جلسات منظم مرتبط با جوانی جمعیت، در سال گذشته بیش از ۵ همایش بزرگ استانی برگزار شد.

او افزود: فعال کردن تشکل‌های مردمی از اقدامات شاخص این دانشگاه بوده که با مشارکت و حضور پررنگ در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف قرارگاه ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری رشد جمعیت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است که امیدواریم سال‌های آینده این روند تداوم داشته باشد.

مظفرپور گفت: در راستای افزایش خدمات به زوج‌های نابارور، ساختمان جدید مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا (س) حدودا هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با کمک وزارت بهداشت به بهره‌برداری برسد.

او افزود: سطح دو خدمات ناباروری در کلینیک امید برای درمان زوج‌های نابارور شروع به کار کرده است.


منبع : باشگاه خبرنگاران