۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱

مازندران سرد و بارانی می شود

مازندران سرد و بارانی می شود

هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه سطح زرد درباره آبگرفتگی معابر و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | کارشناس هواشناسی گفت: امروز سه شنبه ۲۱ آذرماه جو استان نسبتا پایدار است و آسمان نیمه ابری گاهی ابری و در شهر‌های غربی احتمال بارش‌های پراکنده خفیف پیش بینی می شود.

فرجی افزود: بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد استان می شود و چهارشنبه شب در نیمه غربی استان بارش باران، وزش باد، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.

او گفت: پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی شاهد کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد در استان هستیم که در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه ای، ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد‌های جاده‌ای از پیامد‌های این سامانه است.

فرجی توصیه کرد: شهروندان احتیاط در تردد جاده ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌ های کوهستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند.

او با بیان اینکه بامداد جمعه سامانه از استان خارج می شود، گفت: تا یکشنبه جو استان پایدار است و روند افزایش دما را خواهیم داشت.

فرجی افزود: دریا امروز مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: بابلسر و ایزدشهر با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما