۱۶:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۸

مرد خدا در آغوش مازندران

مرد خدا در آغوش مازندران

چه شوری برپاست. مراسمی بی نظیر و تشییعی که می‌توان به درستی آن را دلدادگی ملت ولایتمدار و ارادتمند به علمای مکتب حسینی نامید، آری اینجا بابلسر و صحبت از تشییع پیکر پاک عالم ربانی آیت الله سلیمانی است.

به گزارش کاسپین24 | امروز همه آمده بودند، از زن و مرد، نوجوانان و جوانان و افراد سالخورده، مردم دیار علویان امروز جمعه خود را به بابلسر رساندند تا در آیین تشییع پیکر آیت الله سلیمانی شرکت کنند، آمدند تا بار دیگر به دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ثابت کنند که بین مردم و علما و روحانیون پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

آیین تشییع پیکر آیت الله سلیمانی در میان سیل خروشان مردم مومن و متدین بابلسر قبل از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار شد که اقشار مختلف مردم دیار علویان، علما، طلاب و روحانیون، مسوولان دستگاه های اجرایی، نیروهای سپاه و بسیج و خانواده های معظم شهدا خود را به این شهر رساندند تا علاوه بر نشان دادن ارادت خود به علما و روحانیون با این عالم ربانی وداعی باشکوه در تاریخ پر فروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط کنند.

از بامداد امروز ورودی‌های بابلسر ترافیک بسیار سنگینی بوده و ‌مردم از نقاط مختلف استان مازندران و کشور در حال رساندن خود به این آیین بودند تا در مراسم تشییع ‌پیکر پاک این عالم فقید شرکت کنند.

‌جمعیت چند هزار نفری شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله سلیمانی از نخستین ساعات صبح امروز در مقابل مصلی نماز جمعه حضور یافتند و ‌جاده های فرعی اطراف این شهر مملو از جمعیت بود.

هر بار که نام آیت الله سلیمانی از بلندگو پخش می شود مردم با آه و فغان به گریه افتاده و با صلوات پیکر این شخصیت فرزانه را بدرقه می‌ کردند. در ابتدای این مراسم پیام جمعی از شخصیت های ملی و استانی در پی ارتحال این عالم ربانی قرائت و مراسم نوحه خوانی و عزاداری برگزار شد.

تشییع بر بلندای عرش

امروز ملائک هم چشمانشان اشک بار است و آسمان و زمین در حالی به همراه جمع کثیری از مردم به استقبال و تشییع پیکر پاک آیت الله عباسعلی سلیمانی شتافتند که این اندوه را تاب نیاورده و حزن انگیز گریستند.

باورکردنش سخت است، بابلسر همانند دیگر مناطق شهری و روستایی مازندران با نشر خبر شهادت آیت الله سلیمانی غرق ماتم و اندوه است. مردم غم دارند و تمام زنان و مردانش در تشییع بی‌نظیر پیکر این عالم جلیل القدر حضور داشتند، باوجود ترافیک سنگین در ورودی های شهر اما جمعیت به سمت بابلسر سرازیر شد.

مردم بابلسر که معرفت و عشق به خدا را در مکتب این عالم ربانی جست و جو می کردند امروز آمدند تا ارادت خود را با تشییعی باشکوه و بی‌نظیر به ایشان بار دیگر نشان دهند. دلدادگان آیت الله سلیمانی پیکر ایشان را چون نگینی درخشان در یک روز تاریخی تشییع کردند.

در این اجتماع چند هزار نفری، صدها نفر عکس هایی از آیت الله سلیمانی در دست داشتند و با اشک و ماتم و قلبی شکسته، دلدادگان این شخصیت فرزانه با سردادن نوای "حسین حسین"پیکر ایشان را به مصلی نماز جمعه بدرقه کردند.

ازدحام جمعیت در بابلسر به گونه ای بود که در مقابل مصلی نمازجمعه و دیگر ورودی ها و مسیرهای منتهی به این خیابان ها مملو از جمعیت و صحنه حضور هزاران نفری از مردمی بود که برای ادای احترام به این عالم وارسته آمدند.

با برخی از شرکت کنندگان که گفت وگو می کنم، از ارادت خود به این عالم ربانی می گویند؛ اینکه ایشان مردی از جنس نور و رحمت بودند و تفکرات اعتقادی و اسلامی ایشان روحی دوباره بر مکتب علمی و فقهی دمید.

جوانان هم می‌گویند: ما عاشقانه آیت الله سلیمانی را دوست داشتیم چراکه همواره مردم را به عبادت و ربانیت دعوت می کردند. عده ای هم با چشمانی اشکبار فقدان این عالم وارسته غیر قابل باور می دانند و در دسته های چند نفره نوحه سرایی و مرثیه خوانی مشغول بودند.

پسر جوانی که در مراسم تشییع پیکر پاک آت الله سلیمانی شرکت کرده بود، می گوید: این عالم ربانی رفت اما نامشان تا ابد جاودان است. او تا همیشه در یاد و خاطره ما زنده است.

فضای غریبی است انگار همه جا سرشار از نور و یاد خداست. چند قدم جلوتر، بانویی مسن با چشمانی اشک بار که به سختی راه می رود و فرزندش دست او را گرفته است، می گوید: من از شدت درد پا نمی توانستم راه بروم اما به یاد و نام آیت الله سلیمانی در این مراسم شرکت کرده ام.

وی در حالی که بغض کرده است، ادامه می دهد: نگاه های ما به وجودت افتخار می کرد و با معرفتی که داشتید قلب ها را تسخیر کردید و خداشناسی را در تبلور نگاه شما یافته بودیم.

یک دختر نوجوان در حال توزیع خرمای نذری بین شرکت کنندگان در مراسم تشییع است. او می گوید: آیت الله سلیمانی تا ابد زنده است. خوشحال هستم که در این آیین معنوی شرکت کردم.

پیکر آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز پس از تشییع باشکوه در بابلسر به قائم شهر منتقل می شود تا مردم این دیار نیز با این عالم ربانی وداع کنند.

نماز میت بر پیکر این عالم ربانی و شخصیت برجسته دینی مازندران امروز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در مصلای بابلسر قرائت شد.

آیت الله سلیمانی زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران، نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله سلیمانی در قم، روز شنبه -نهم اردیبهشت- ساعت هشت و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود. آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر آیت الله سلیمانی نماز خواهند خواند.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.

وی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است.


منبع : ایرنا