۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

ممنوعیت فعالیت دریایی در خزر

ممنوعیت فعالیت دریایی در خزر

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از صبح امروز سه شنبه تا پایان اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با اشاره به عبور موج از تراز میانی جو اعلام کرد که دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سرعت وزش باد نیز ۱۷ تا ۱۸ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج ۲.۵ تا ۳.۳ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

این اطلاعیه هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر اختلال در کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، ممنوعیت در فعالیت های صیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه بر لزوم غذادهی به ماهیان قفس های دریایی و آمادگی بیش از پیش بنادر و تاسیسات دریایی و ساحلی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هشدار سقوط بهمن در محورهای کوهستانی مازندران

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن و اختلال در تردد محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

این اخطاریه با اشاره به عبور موج در تراز میانی جو، زمان فعالیت این سامانه را از عصر روز دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری و منطقه اثر آن را نیز در شهرستان‌های رامسر، تنکابن، عباس‌آباد و ارتفاعات مازندران اعلام و پیش‌بینی کرد که این شرایط جوی در مناطق یاد شده با افزایش دما، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق کوهستانی نیمه غربی استان نیز با بارش برف همراه خواهد بود.

هواشناسی در اخطاریه سطح زرد، نسبت به احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن، اختلال در تردد محورهای کوهستانی و آسیب به سازه های کم مقاوم در این مناطق هشدار داد.

در این اطلاعیه به شهروندان نیز توصیه شده که در طی این مدت علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در هنگام تردد در محورهای کوهستانی، از صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی، وضعیت آب و هوای این استان تا پایان هفته جاری را صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما پیش بینی کرده است.


منبع : ایرنا