۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

نفوذ سامانه سرد بارشی در آسمان مازندران

نفوذ سامانه سرد بارشی در آسمان مازندران

آسمان مازندران طی روزهای پایانی بهمن مهمان سامانه سرد بارشی می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با استقرار سامانه سرد و بارشی ، هوای مازندرا تا سه روز آینده با آسمانی ابری و بارانی و کاهش محسوس دما همراه است.

فرجی افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی با نفوذ این سامانه از نیمه غربی استان تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما ۱۵ تا ۲۰ درجه، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه آلود ، بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما از عصر شنبه ، بارش برف به مناطق میان بند و دامنه های نزدیک به مناطق ساحلی (تا ارتفاع ۴۰۰ متر) نیز کشیده می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بدلیل کاهش دید، بارش وکولاک برف و یخبندان - افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه بارشی خواهد بود.

فرجی به رانندگان توصیه کرد: ضمن احتیاط هنگام رانندگی در محور‌های کوهستانی، با به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه تردد کنند.

وی با بیان اینکه صبح دو شنبه از شدت ناپایداری کاسته و دوشنبه آسمان نیمه ابری با بارش پراکنده در استان پیش بینی می شود ،افزود: دریا نیز از امروز مواج و برای فعالیتهای دریایی نامناسب است.

دیروز پل سفید با دمای ۲۷ درجه گرمترین و صبح امروز بلده و دلیر با دمای ۳ درجه سرد ترین مناطق استان بودند.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما