۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵

هشدار هواشناسی در مازندران

هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران درباره آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما از امروز در مازندران هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش کاسپین24 | براساس گزارش هواشناسی امروز بانفوذ سامانه‌ سرد بارشی شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا در استان هستیم.روز یک‌شنبه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها شاهد آسمانی ابری و بارانی همراه با کاهش محسوس دما و در مناطق میان‌بند وارتفاعات شاهد آسمانی ابری و مه‌آلود همراه با کاهش محسوس دما و بارش برف هستیم.

طبق این گزارش دوشنبه‌ای سرد و بارانی و برفی را در استان تجربه خواهیم کرد که از دوشنبه شب آسمان مازندران با کاهش ناپایداری پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه هم به‌صورت نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.براساس این پیش‌بینی از سه‌شنبه شب تا چهارشنبه آسمانی نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

روز پنج‌شنبه سامانه بارشی دیگری آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شاهد بارندگی در مناطق ساحلی و بارش برف در مناطق میان‌بند و ارتفاعات استان هستیم.طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران؛ از امروز تا صبح دوشنبه شاهد بارش باران، کاهش محسوس دما و در دامنه‌ها، ارتفاعات و محورهای کوهستانی مه آلود با بارش برف و کولاک هستیم.

هواشناسی مازندران درباره آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد و براساس این هشدار سطح نارنجی اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به‌دلیل کاهش دید ، بارش و کولاک برف و یخبندان و افزایش مصرف حامل‌های انرژی به‌دلیل کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه سطح استان را فرا می‌گیرد که با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف به مناطق با ارتفاع بالاتر از ۴۰۰ متر نیز کشیده می‌شود.


منبع : فارس