۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸

هشدار هواشناسی مازندران درباره سامانه سرد بارشی

هشدار هواشناسی مازندران درباره سامانه سرد بارشی

هواشناسی مازندران درباره بارش برف و باران از فردا در استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، منطقه اثر این سامانه سرد بارشی در نیمه غربی از روز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه و در نیمه شرقی استان نیز از بعدازظهر چهارشنبه تا بامداد جمعه اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش متناوب باران، وزش باد و در میان بند و ارتفاعات نیز با بارش برف همراه خواهد بود.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی، احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به علت کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان و احتمال سقوط بهمن در مناطق مختلف مازندران در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خودداری از صعود به ارتفاعات در طی این مدت، در هنگام عبور از محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

هواشناسی همچنین بر لزوم آمادگی بیش از پیش عوامل راهداری و نیروهای پلیس راه برای کمک و امدادرسانی در صورت لزوم تاکید کرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و در میان بند و ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و در روز چهارشنبه در نیمه غربی ابری با بارندگی و در میان‌بند و ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و از بعدازظهر ابری با بارندگی و در میان‌بند و ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و در میان بند و ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و از بعدازظهر با کاهش ناپایداری و در نیمه شرقی نیز ابری با بارندگی و در میان‌بند و ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد و از اواخر شب به تدریج با کاهش ناپایداری و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و از شامگاه یکشنبه با افزایش ابر همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جویبار با ثبت دمای ۸.۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کیاسر با ۰.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش نشان می دهد.


منبع : ایرنا