۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۷

هواشناسی نسبت به آبگرفتگی و ریزش سنگ در مازندران هشدار داد

هواشناسی نسبت به آبگرفتگی و ریزش سنگ در مازندران هشدار داد

هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد در خصوص احتمال وقوع آبگرفتگی و ریزش سنگ از امروز در جاده‌های کوهستانی استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد اعلام کرد سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ شهریور تا پایان روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه به ویژه در غرب در استان فعال خواهد شد.

بارش باران گاهی بارش بصورت رگبار باران، وزش باد گاهی شدید، رعدوبرق، کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و در ارتفاعات مه آلود را در این مدت در استان شاهد خواهیم بود.

آبگرفتگی وجاری شدن روانآب بصورت محلی، کاهش دید و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم از چمله پیامد‌های فعالیت این سامانه اعلام شده است.

علاوه بر احتیاط در تردد جاده ای، عدم اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ضروری است.

مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده‌های مازندران می‌توانند علاوه بر تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند


منبع :باشگاه خبرنگاران