۱۵:۴۶ ۱۴۰۱/۹/۱۴

هوای مازندران تا هفته آینده ناپایدار است

هوای مازندران تا هفته آینده ناپایدار است

اداره‌کل هواشناسی مازندران،اعلام کرد: با توجه به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، پیش‌بینی می شود که ناپایداری‌های جوی این استان تا اوایل هفته آینده تداوم داشته باشد.

به گزارش کاسپین24| جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با تضعیف موقتی این سامانه، دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران از هشت تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با ۲ تا چهار درجه افزایش در روز پنج شنبه بین ۱۱ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به مناطق شرقی مازندران است به گونه‌ای که دمای هوای شهرهای گلوگاه، میاندرود و نکا از هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چهار درجه افزایش در روز پنج شنبه به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان افزایش دما نیز مربوط به رامسر و عباس‌آباد است و دمای هوای این شهرها نیز از ۹ درجه سانتی‌گراد در طی امروز با ۲ درجه افزایش در روز پنج شنبه به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به آلاشت است. دمای هوای این منطقه از ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در طی امروز با ۱۰ درجه افزایش در روز پنج شنبه به هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به سیاه بیشه است. دمای هوا این منطقه نیز در مقایسه با امروز با سه درجه افزایش در روز پنج شنبه به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را علاوه بر کاهش دما، در مناطق غربی بارانی و در مناطق مرکزی و شرقی را نیز با بارش خفیف و پراکنده باران اعلام و پیش‌بینی کرد که از فردا سه شنبه تا پنج شنبه علاوه بر کاهش ناپایداری‌های جوی آسمان مازندران در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر همراه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز شرایط جوی مازندران با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه‌آلود و با بارش برف و باران همراه است.

داده های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائمشهر، بابلسر و ایزدشهر با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کلاردشت با ۰.۹ درجه سانتی گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

دریای خزر تا پایان هفته مواج و طوفانی است

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا چندر روز آینده، پیش‌بینی کرد که دریای خزر از امروز تا پایان هفته مواج و طوفانی است. سرعت وزش باد در دریای خزر طی امروز پنج تا ۱۰ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج نیز تا ۱.۹ متر پیش‌‍بینی شده است.

در روز سه‌شنبه سرعت وزش باد در دریای خزر پنج تا ۱۰ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج نیز تا ۱.۸ متر و از روز چهارشنبه تا روز جمعه نیز سرعت وزش باد سه تا هفت بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج نیز ۱.۸ تا ۱.۱ پیش‌بینی شده است.


منبع:ایرنا