۱۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی مطرح کرد:

واژه" آزادی" در مطبوعات باید تشریح شود

واژه" آزادی" در مطبوعات باید تشریح شود

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران،گفت: آنچه در موضوع حقوق مطبوعات مورد توجه قرار می گیرد واژه آزادی است و این واژه به همان اندازه که بزرگ، ارزشمند و مقدس است، برای رسانه ها کلی است و معنای آن فایده ای ندارد.

به گزارش کاسپین24 از مرکز مازندران،سینا قربانی در نشست اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات مازندران با مدیران رسانه های استان، با اشاره بر اینکه آنچه در موضوع حقوق مطبوعات مورد توجه می باشد واژه آزادی است،اظهار داشت: واژه آزادی مطبوعات به همان اندازه که بزرگ، ارزشمند و مقدس است، کلی است و معنای واضحی را افاده نمی کند و همین کلیت غیرقابل توضیح عملا سبب شده است که واژگان بزرگ و مقدسی که ناظر به حقوق ملت هستند عموما مورد برخی تفسیر ها و سوءاستفاده ها قرار بگیرند.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران افزود: اصل بر آزادی مطبوعات و دیگر وسایل گردش آزاد اطلاعات است و اصل بیست و چهارم قانون اساسی آزادی مطبوعات را به عنوان یک «اصل» مورد شناسایی و قبول قرار داده است.

قربانی تصریح کرد:متاسفانه به دلیل آمار بالای غیر تخصصی بودن رسانه ها؛ در مواقع بحران دستگاه ها مجبور می شوند برای کنترل نظم اجتماعی اصل آزادی مطبوعات را به گونه ای دیگر تفسیر کنند که سبب جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات می شود که نحوه مدیریت این مهم به شدت نیازمند تغییر است.

وی با اشاره بر اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی می بایست رسانه ها را بعنوان یک بازوی توانمند در کنار خود ببیند،بیان کرد:انتظار می رفت این ستاد از اوایل آغاز فعالیت خود از ظرفیت بالقوه رسانه ها استفاده می نمود.

قربانی با اشاره بر اینکه بین نماینده های فعلی و داوطلبین نباید تبعیضی در بحث تبلیغات قرار داد،گفت:به وضوح دیده می شود نمایندگانی که مجددا در انتخابات شرکت می کنند از ظرفیت های دستگاه اجرایی برای تبلیغات های زودهنگام استفاده می کنند در حالی که داوطلبینی که هیچ سمتی در زمان ثبت نام ندارند نمی توانند هیچگونه تبلیغاتی داشته باشند و این یک ضعف قانونی است که مفهوم عدالت را خدشه دار می کند.