۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱

پایش دمای ادارات مازندران

پایش دمای ادارات مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: دمای ادارات سراسر مازندران پایش می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | قاسم مایلی رستمی با تاکید بر این که دمای هوای استاندارد در ساختمان های تمام ادارات استان ۱۸ درجه سانتیگراد است که باید رعایت شود، ‌افزود: رعایت دمای رفاه در وقت اداری و خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی تا یک ساعت قبل از آغاز و پایان وقت اداری و همچنین در تعطیلات مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد.

وی با اظهار این که در ایام سرد تامین گاز پایدار برای بخش خانگی در اولویت است، ادامه داد:‌ از مدیران ادارات دولتی استان تقاضا داریم تا با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، یاری رسان شرکت گاز در این امر باشند.

مایلی رستمی گفت: اگر دستگاه دولتی پس از ساعت کاری اداری یا در روزهای تعطیل سیستم گرمایشی فعالی داشته باشد در مرحله اول به آن اداره تذکر کتبی و در صورت تکرار گاز اداره قطع خواهد شد.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز

مدیر عامل شرکت گاز مازندران اظهار این استان با بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت تاثیر قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رییس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

وی استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.


منبع : ایرنا