۱۹:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۷
استاندار مازندران:

پای کار مقابله با اعتیاد و آسیب‌ها ایستاده ایم

پای کار مقابله با اعتیاد و آسیب‌ها ایستاده ایم

استاندار مازندران با بیان این که دولت سیزدهم برای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی پای کار است، گفت: طی یکسال ۲۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تخصیص داده شده است.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی مازندران برگزار شد، ‌افزود :‌ مازندران استانی با ویژگی ها خاص خودش به شمار می رود و به عنوان استان گردشگرپذیر کشور برای اینکه بتواند در مسیر گردشگری حرفه ای قرار گیرد، برنامه ریزی ها برای کاهش آسیب ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مقابله و کاهش اعتیاد در جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار داده است، ‌ادامه داد:‌ این تصمیم و اراده دولت در مازندران نیز پیگیری و در حال اجرا است و تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شد.

تزریق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای مقابله با اعتیاد در مازندران

نماینده عالی دولت در مازندران از تزریق اعتبار دولتی برای این امر به عنوان یکی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم برشمرد و گفت :‌ در یکسال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای مقابله و کنترل اعتیاد به مازندران اختصاص داده شد.

وی از فراهم کردن زیرساخت های مهم و استاندارد ترک و درمان اعتیاد به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده در این زمینه نام برد و گفت :‌برای این منظو نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که طی ماههای آینده مردم شاهد اجرای آن خواهند بود.

بهره برداری بزرگترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور در مازندران در آینده نزدیک

حسینی پور گفت:‌بزرگترین کمپ ترک اعتیاد حرفه ای شمال کشور که در مازندران در حال ساخت است بزودی به بهره برداری می رسد.

وی اعلام کرد:‌ این کمپ با ظرفیت یک هزار نفری با محوریت سپاه کربلا در حال ساخت است.

استاندار مازندران گفت:‌همچنین در این کمپ استقرار کارگاههای اقتصادی تعبیه شده است و طبق رایزنی های انجام شده با برخی کمپانی های بزرگ کشور این کارگاههای اقتصادی راه اندازی می شود تا معتادانی که در کمپ حضور دارند فعالیت کنند.

وی تاکید کرد:‌ برای اشتغالزایی معتادان بهبود یافته اشتغال پایداررا مورد نظر داریم تا پس از پاک شدن از این بیماری بدون دلواپسی و مشکلی بتوانند در جامعه زندگی کنند.

پایِ کار بودن دولت در موضوع اعتیاد

حسینی پور عنوان کرد :‌اینکه حضور مردم و آحاد جامعه را برای مقابله با اعتیاد خواستار هستیم نه از این حیث که برخی ها مدعی هستند دولت ها کم کاری می کنند و از بخش خصوصی دعوت می شود بلکه تجربه موفق کشورهای دنیا نشان می دهد هر وقت در فعالیت ها نهادهای مردمی پای کار می آیند فعالیت به خوبی انجام می شود.

وی گفت: چرا که در تمامی کشورهای دنیا فعالیت نهادهای مردمی در موضوع آسیب های اجتماعی از جمله مقابله با اعتیاد بسیار حائز اهمیت است.

استاندار مازندران اظهار داشت :‌علی رغم همه کارهایی که در ایران برای این منظور انجام می شود اما به این دلیل همجوار با کشور بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر، کشورمان تحت الشعاع آن قرار گرفته است.

افزایش نگران کننده اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در خوابگاه‌های دانشجویی

وی با ابراز نگرانی از افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی گفت:‌ این نوع مواد علاوه بر خانمانسوزبودن، ‌درمان آنها با سختی است و متاسفانه مصرف آن در اقشار بالای متوسط در حال توسعه است.

حسینی پور افزود:‌ مصرف این نوع مواد در خوابگاههای دانشجویی در حال گسترش است و باید با اعمال اقدامات پیشگیرانه برای گرفتار نشدن جوانان در این آسیب تلاش شود.

وی در خصوص اهمیت مشارکت آحاد جامعه در عرصه های مختلف نیز گفت: :‌رشد و تعالی هر نظام سیاسی در لوای همبستگی اجتماعی است ‌با راه اندازی این مجمع در اصل در تعالی جامعه تلاش می شود که بزرگترین مسولیت اجتماعی است.

استاندار مازندران افزود:‌ خیرین یاریگران زندگی با کاری که انجام می دهند در ایجاد امنیت اجتماعی، آرامش خانواده ها هم نقش ویژه ای دارند.

اشتغال شرط اصلی و لازم برای صفر کردن بازگشت دوباره معتادان بهبود یافته به اعتیاد

مدیر عامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور با اشاره به پیگیری های مستمر مسوولان مازندران در خصوص مقابله با اعتیاد گفت که به طوریکه مازندران جزء‌استان های اول کشور در زمینه مقابله با اعتیاد است

حسن حمزه زاده افزود:‌ سابقه فعالیت خیران در عرصه های مختلف از جمله مدرسه سازی، ‌ ساخت مسکن و بهداشت نشان داده است که هر کجا حضور مردم را در انجام کارها داشته باشیم به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد :‌برنامه کارآفرینی و اشتغال رهایافتگان از دام اعتیاد با حضور خیران و فعالان اقتصادی طی سالهای اخیر در قالب مجمع خیرین یاریگران زندگی در حال پیگیری است.

مدیر عامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور از سالمندی و خروج نیروهای جوان از کشور به عنوان بزرگترین بحران در دهه های آینده نام برد و گفت: در این عرصه اشتغال رهایافتگان از اعتیاد قدمی است برای مقابله با بخشی از آسیب های اجتماعی که مناطق مختلف به آن درگیر هستند.

وی عنوان کرد:‌موسس این مجمع با تشکیل آن خود در مجموعه های تولیدی اش زمینه اشتغال یک هزار و ۵۷ نفر از افراد با سابقه کارهای خلاف سنگین را فراهم کرده و بدین نحو مسیر بازگشت آنها به زندگی را تسهیل داده است.

حمزه زاده اظهار داشت:‌داشتن شغل مناسب امکان بازگشت دوباره معتادان بهبود یافته در دام اعتیاد را مطمنا کاهش می دهد یا حتی از بین می برد.

وی با اشاره به استقبال پرشور امروز خیران مازندران در راه اندازی این مجمع گفت: انجام کارها و قدم های خوب در این حوزه با استقبالی که صورت گرتفه است دور از انتظار نیست و مجمع با استفاده از ظرفیت ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارآفرینی معتادان بهبود یافته را به سمت کمپ های ماده ۱۶ سوق خواهد داد.


منبع: ایرنا